» Nu är vi installerade och hemmastadda

Ja minsann! Nog för att jag räknat med att utbildningen skulle vara intensiv,  men att vi skulle ha ett av delproven för bronsmärket och visa häst vid hand med bedömning det första vi gjorde hade jag inte riktigt väntat mig haha! I och för sig har jag hört många skräckhistorier om hur tufft det är att gå ridledarutbildningen, men de har bara handlat om teoribiten med skriftliga prov och så vidare (; Jag får helt enkelt hoppas att det gick vägen bara!
 
Nu är vi i alla fall installerade och hemmastadda här på Strömsholm, Mimmi i en stor och luftig spånbox precis vid stalldörren och jag i ett enkelrum i en vandrarhemsliknande byggnad med plats för hela min grupp, vilket är tolv stycken,  och fler. Än så länge känns allt väldigt bra och jag kan lova att det är väldigt skönt nu när saker och ting börjar falla på plats (första dagen var nämligen mest ett stort kaos ;) och man börjar lära sig rutinerna och schemat vi går efter. Dagarna är fullspäckade mellan 6:40 - cirka 20:00 och därefter pluggar vi tills vi ramlar ner i sängen vid typ 22, men det är det värt. För vad folk inte berättat i sina skräckhistorier är att dagarna går så himla fort och att det trots alla regler som finns är så himla kul! (:
 
Jag ska försöka uppdatera lite under kursen då jag vet att ni är flera som vill veta vad jag pysslar med, förhoppningsvis så kommer jag att ha internet på min sida också (:
 
Mimmsa i sin fina box, vi båda älskar tittluckan! (:
 
 
 


Hej amanda! Jag undrar vem som gjorde ditt Noak- armband och hur mycket ca kostnaden är på ett sådant? Skulle vara roligt att ha ett sådant av Cobbes tagel nämligen :)
/Mvh Emelie

Svar: Hej! Jag har skrivit ett inlägg om detta: http://amandajohannas.blogg.se/2013/april/gor-ditt-eget-tagelarmband.html där du kan läsa hur jag gjorde. Men tänk på att det inte är tillåtet att klippa tagel från några lektionshästar utan att ha pratat med ägaren (Cissi i det här fallet) och verkligen fått lov att göra det. Så fråga henne först innan du gör något (:
Amanda Kennmark

2013-06-29 // 14:16:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback