» Pay and ride Vikbolandets RF 130401

 Oj, oj, oj vilken dag, den går utan tvekan till historien som en av de mest komplicerade tävlingsdagar jag någonsin upplevt, ett riktigt aprilskämt var vad det var, men det var det värt i slutändan ändå (:
 
Förste april, i måndags alltså, spenderade jag på Vikbolandets Ryttarförening där de för dagen hade Pay and Ride och den här tävlingsdagen var lite speciell för mig... Jag hade nämligen inte bara med mig Zäta dit, utan också Mimmi! (: Jag hade aldrig tidigare startat Mimmi så både en och två gånger dagarna innan hann jag fundera över vad jag egentligen höll på med och bli riktigt nervös. Det var egentligen helt onödigt då Mimmi är gammal i gemet och vet vad hon pysslar med, men jag hade lite svårt att hålla nerverna i schack hihi (;
 
Jag måste bara berätta om morgonen, för den går som sagt till historien! Ungefär halv sju åkte jag till Zäta för att förbereda honom och hans packning inför avfärden till VRF. Jag själv skulle nämligen inte åka med honom utan med Mimmi på morgonen eftersom jag skulle starta henne först och istället var Hillevi supersnäll och ställde upp som hjälp med Zäta, taaack igen! ♥ Kruxet var bara att när jag kom till stallet var dörren förstörd, låset snedvridet och det gick inte att komma in. Efter att ha fastnat med nyckeln flera gånger kom jag på att jag kunde gå in genom stalldörren, sagt och gjort, men vad jag inte tänkte på var att larmet fortfarande var på så när jag öppnade "fel" dörr inne i stallet gick det såklart igång! För att göra den här långa hostorian kort kan jag säga att jag fick ringa ridskolechefen (halv sju på morgonen!) och berätta vad som hänt, invänta Securitas, sedan fick Securitas ringa om hjälp eftersom deras nyckel totalfastnade och till slut kom en låssmed som fick bryta upp dörren för att plocka isär låset så killen från Securitas kunde få loss sin nyckel och stänga av larmet. Jag tyckte inte att det här var ett bra sätt att starta en tävlingsdag, och när sedan ett annat lås slutade fungera trodde jag verkligen att någon skapat ett elakt aprilskämt åt mig... Men, men! Tro det eller ej men jag hann faktiskt i tid ut till Mimmi och resten av dagen flöt på kanoners turligt nog (:
 
I och med att jag startade båda två, två starter var, blev det totalt fyra starter varav tre innehöll helt nya program för mig. Kanske inte det allra bästa med tanke på att det var klurigt nog att få ihop organisationen med transport av hästarna samt tidsplaneringen, men även det fungerade oväntat bra faktiskt! Nu är jag dessutom tre program kunnigare och kan lägga till LC:1, LB:2 och LA:3 till meritlistan, LB:1 räknas inte för det programmet kan jag utantill och baklänges (;
 
Att starta både Zäta och Mimmi under samma tävlingsdag var något av det roligaste jag gjort tror jag! Innan var jag lite orolig eftersom de är så pass olika (trodde jag skulle ha svårt att ladda om mellan dem) och trodde att jag själv skulle bli ganska trött, men allt gick utan problem och jag blev påmind flera gånger om hur lyckligt lottad jag är som har så fina hästar, stor guldstjärna till mina älsklingar, och till alla snälla som ställer upp och hjälper mig ♥
 
I det stora hela är jag otroligt nöjd med dagen som faktiskt innehöll totalt tre debuter! Båda hästarna skötte sig superbra och gjorde sitt bästa trots vissa störningsmoment och allting runt omkring fungerade så mycket bättre än jag hade väntat mig, utom det där med ridskolans stalldörr då haha! 
 
Hur det gick för varje häst kommer ni att få läsa om i separata inlägg, annars blir det så fruktansvärt långt här! (:
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback