» 6,5 veckor, nu lägger jag i nästa växel!

Hej på er läsisar! (:
 
Helgen i Västervik med släkten kom verkligen vid precis rätt tillfälle och det var otroligt skönt att åka iväg och umgås med mina fina och vila upp mig lite. Superhög mysfaktor på det med MASSOR god mat, godis, julmässa, höstrusk som plötsligt blev mysigt och inga som helst krav. Älskart (:
 
Sådana dagar som de jag spenderade i Västervik nu under lovet tror jag är lite utav en bättre version av mig själv. Mer som jag egentligen vill vara. Ibland kommer jag på mig själv med att trycka undan den versionen här hemma och framförallt inte hinna vara den, med allt som händer runt omkring. Jag vill för mycket och tappar bort mig själv helt enkelt. 
Det ironiska är att jag precis skrev en uppsats i IDH B om just detta, men det är lättare sagt (skrivet) än gjort att leva efter alla rekomendationer, även om jag själv präntar ner dem på pappret... 
Hursomhelst, det är skönt att bli lite omskakad och hitta tillbaka till mig själv, ska bara försöka hålla fast vid mig också.
Började starkt fundera på hur det vore att bo i Västervik och hur mycket jag faktiskt tror att jag skulle gilla det. Mina slutsater förvånar mig faktiskt lite men jag tror verkligen att jag skulle fungera där... Menmen, hur det blir med den saken får framtiden utvisa! 
 
Om 6,5 skolveckor har jag bara en ynka termin kvar av gymnasiet och den tanken lever jag på just nu. Det är mycket som skall slutspurtas i skolan som innebär ett riktigt grovjobb för min del, men jag skall klara det!
Det kommer
varken bli roligt eller lätt, men jag vet att det går om jag bara anstränger mig, så det är det jag måste göra.
Det händer trots allt mycket roligt under de här veckorna också och det hjälper även till en del (: Jag har mycket familjetid att se fram emot samt att min värsta-hat-idiot-bajs-kurs slutar till jullovet. Bra morötter det där! Det är bara att jobba på och försöka hitta glädjeämnena i vardagen som gör allt lättare. Att få träna, spendera tid med mina vänner och familj/släkt och såklart bästaste Zäta och även Mimmsan är guldkorn jag inte får glömma att ta vara på.
 
Så vad säger ni, är ni med mig - Nu kör jag gärnet och skall försöka hålla gnistan uppe! Snart är det min bääästa högtid och då kommer även tusen ok lyftas från mina axlar. Jag vet att detta blir bra om jag inte ger mig! Och det gör jag inte i första taget! (: 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback