» Att spara pengar

Ett annat mål som jag har det här året förutom nyårsmålen är att jag ska försöka hålla i mina pengar mer och inte handla så mycket onödigt som jag gjort under hösten. Och nu vet jag att vissa tänker "Men du har ju pengar, så säg inte att du inte har råd!" Detta får jag höra ofta av mina kompisar haha! ;)
Och jaa, jag har pengar och jag har råd med det som jag köper, men grejjen är att pengar flyger iväg alldeles för lätt... Så därför har jag börjat säga att jag inte VILL köpa t.ex en tröja, istf att säga att jag inte KAN. För det är faktiskt så att jag prioriterar bort den! :)

Den här fiosofin funkar faktiskt ganska bra, oftast ;) Men förut när jag, mamma och Pappa var på IKEA kunde jag inte hålla mig från att fynda lite hihi!
Köpte ett nytt set med saxar (köpte samma för ett par år sedan, bästa saxarna! kostar dessutom bara 9:- för 3st) eftersom 2 av dem spårlöst försvunnit i stallet, 2 mindre förvaringsboxar för att få lite ordning i mina stallskåp, och tre små korgar för att fixa  iordning badrummet lite finare! :) Fick allt detta för mindre än 80:- och det kändes bra! :) Gillar IKEA's priser på såna småsaker hihi!

Jag och mamma tog också en sväng in på HÖÖKS för att byta ett par av benskydden jag fick i julklapp som var fr stora, dessa såg mycket bättre ut så hoooooooppas att de fungerar, så himla fina! :)
Knyckte också med mig ett par öronvärmare (såna som jag skulle köpt från Emmishopen om det inte strulat) för bara 29:-.
Väldigt nöjd med dagens handling måste jag säga! Fick alla mina saker för mindre än 100:- och det känns ju minst sagt bra! ;D

Bilder får ni tyvärr vänta med, hinner tyvärr inte fota nu (LOVAR den här gången att de kommer i morgon) för nu måste jag packa upp och sen äta innan jag kilar över till Johanna för filmkväll med HEJA! :D

Kram Amanda

- Övriga medlemmar i HEJA, tillsammans med sina hestar på Åby's olika hoppningar under hösten
- Fotograf: Jag :)


Jätte fin blogg!



Kolla gärna:

www.framtidensryttare.devote.se

kram

2012-01-08 // 00:27:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback