» Vinterförkyld

Men hellre det än vinterkräksjuk åtminstone! Det gäller att se det positiva i situationen, eller hur! (; Mycket stress den senaste tiden och en rejäl kyla på det har nu tagit ut sin rätt. Redan när jag vaknade i lördags morse kände jag mig lite grusig i halsen men tänkte inte så mycket mer på det då utan drog iväg till stallet och red Prickis, pluggade lite och var på kompismiddag hemma hos Nickan på kvällen. Zäta fick gå i ridhuset och hoppa lite. Jag har hört från olika håll att han varit lite trälig den senaste tiden och stannat en hel del, även på väldigt låga höjder, så jag tänkte känna lite på honom själv och se vad han styrde med. Mycket riktigt var han lite knepig i början. Stod emot lite och stannade två gånger på en oxer som låg på ca 50 cm innan han lossnade och tyckte det var roligt, och då blev det minsann riktigt roligt istället hihi (: Stundtals var det hovar och ben överallt i luften och det var helt plötsligt inga problem alls att bjuda på ordentligt och hoppa som tusan. Söta Pricken! (:

Igår fick han istället leva livet och busa runt ordentligt i pudersnön tillsammans med två kompisar. Trots ca 20 minusgrader och frusna ryttare hade vi väldigt roligt på fältet. Jag kan lova att det var svårt att gå därifrån men eftersom det var så pass kallt ville vi inte låta hästarna gå för hårt. Men ett par galopprepor blev det och det finns nog inget bättre. Lyckliga tjejer, lyckliga hästar, fint väder och gnistrande snö. Julkänsla och balsam för själen! (:
 
På lördagskvällen var jag och mamma hemma hos Nickan (Mimmis ägare) och åt middag. Även det var jättemysigt och efter ett par timmars pratande och alldeles för mycket god mat gick jag och lade mig efter en lång och väldigt bra dag.
 
Gårdagen blev också lång och innehöll massor av häst, precis som jag vill ha det! (: Jag jobbade heldag på Hageby 8-17, red Zäta som sagt, var med på årets luciashow och hade tillslut kvällsfodringen. Därimellan var det också julavslutning för klubbens olika sektioner där det bjöds på julmat och en trevlig kväll med folket (: Efter 13 timmars stall tog jag bilen hem och avslutade helgen med adventsmys med familjen. Jag kan knappt beskriva hur skönt det var att lägga sig i sängen efter att ha hållt igång så länge och känt att jag bara blivit sämre och sämre ju längre dagen gick. Tur att det är roligt att jobba i stallet, det hjälpte en del mot mit sprängade huvus och värkande kropp. Julavslutningen kom också i precis rätt tid (: 
 
Idag vaknade jag efter 10, 5 timmars sömn och mådde inte bättre. När frukosten var på väg upp igen innan jag ens ätit klart bestämde jag mig för att stanna hemma idag och så fick det bli! Därför har jag varvat plugg med diverse små husligheter för att få tiden att gå och det har gått förvånadsvärt snabbt. När en bil kommer hem skall jag upp till stallet trots allt för att lämna en nyckel och pussa lite på Zäta. Det får mig nog att må lite bättre i alla fall (: 

Imorgon tänker jag vakna upp frisk så att jag kan gå till skolan. Kan jag inte det får jag inte åka till stalletoch då missar jag att rida ut i snös igen, och så får det inte bli! (; 

Men nu, åter till matteboken!
 
Johanna som tomtefar med släde under gårdagens luciashow (;



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback