» Annandag jul 2012

Åh vilken underbar julafton jag fick uppleva i år, allt var perfekt in i minsta detalj och jag njöt för fulla muggar från att jag steg upp till att jag krashade i min provosoriska säng sent på natten! I många, många år har traditionen varit att hela släkten samlas hemma hos min moster och kusinerna i Västervik men i år kom istället alla hit till oss. Det var så länge sedan jag firade, åtminstone tio år, så jag var faktiskt lite orolig över hur det skulle gå, men det var helt i onödan då dagen blev fantastisk. Men mer om julafton i ett eget inlägg (: 
 
Idag har det mesta tråkigt nog återgått till det normala, haha. Släkten åkte hem vid olika tider igår och därför blev det en hemma dag med familjen. Mycket godisätande och även årets första pulkatur med bror! Pulkaåkning måste vara så himla underskattat! Vi hade grymt kul igår kväll när vi drog iväg till skidbacken vid stallet och det gick undan kan jag lova! Så pass att tefatet gick i två delar och fick en enkel resa till returstationen på hemvägen haha! Men detv var det lätt värt (;
 
Under eftermiddagen var jag också iväg med pappa på ett mycket speciellt ställe som har med en helt fantastisk julklapp att göra, spännande var det och vi får se var det här slutar, men förhoppningsvis på minst två ben - och troligen fler än så... ((:
 
Idag har jag varit och varit hos Zäta och pysslat och galoppjobbat i ridhuset. Jag slutar aldrig förvånas över hur mycket energi det finns i hans lilla kropp, eller hur mycket ideer som finns i hans huvud heller för den delen haha! Men idag kunde vi verkligen göra något bra av det och vi gjorde en bra insats båda två och jag är verkligen nöjd med passet! Om allt går som jag vill kanske jag kan boka in lite fler Zäta-dagar på lovet och då kan vi jobba vidare på den bra känslan vi har hittat nu, det skulle vara toppen! (:
 
I övrigt är det som vanligt fullt upp och jag får se lite var det här lovet tar vägen! Massor av julgodis, hästar, träning, familj och vänner och jobb kommer det bli i alla fall! Jag har suttit ett tag nu som en riktig businesswoman och ringt samtal, sms:at, pusslat dagar och planerat, planerat och planerat. Men det blir nog väl med det och jag tror faktiskt att allt kommer att lösa sig bra (: inväntar bara några svar just nu så att jag kan pussla klart. Men en sak är säker, och det är att det här lovet kommer bli så grymt! Antagligen det bästa jullovet i mitt liv och vad är bättre än att avsluta på topp? (:
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback