» Full rulle 6-8 augusti!

Hej mina vänner! :)

Sedan Zäta kom hem har det verkligen varit full rulle under de här fyra dagarna! Att jag i samma veva höll på att dra igång en megaförkylning har inte direkt hjälpt... i tisdags hade ag så ont i kroppen att jag hade svårt att röra mig och kände mig fast i en 80-årings kropp. Då blev vanliga stallsysslor som att mocka och packa hö grymt tungt och att rida var verkligen inte trevligt, men det fick gå ändå. Jag kunde ändå inte hålla mig hihi.
Hur som helst mår jag mycket bättre idag efter att ha hällt i mig diverse äckliga medeciner, jag har verkligen inte varken tid eller lust med att vara sjuk nu!
 
Att hämta hem hästarna i måndags gick riktigt bra. Zäta knallade snällt in i transporten och följde med hem utan att konstra, vilket var skönt. Dock har den lille mannen skaffat sig ännu mer egen vilja under sommaren och med egen vilja kommer också hyss ala Zäta. Missförstå mig inte, såklart vill jag att han ska ha en egen vilja, men när han går överstyr är det inte roligt. För att vara så pass liten är han fruktansvärt stark. Att arbeta från marken är därför något som står högt på min lista i höst  (:

I tisdags mådde jag som sagt inte särskilt bra men åkte ändå till både Zäta och Mimmi för att fixa lite och rida den senare. Efter att ha kraschat i soffan en timme och därimellan och knappt kunnat resa mig därifrån for jag iväg på något ganska spännande för min del, vad det var kommer ni få veta inom en snar framtid (;
Kvällen spenderades tillsammans med Sanna, Tessan och Emma hemma hos Sanna och det var en väldigt bra medecin. En supermiddag och sedan Dirty Dancing snurrandes på tvn satt verkligen fint!
 
Gårdagen bjöd på lite av varje. Först sovmorgon, sedan fotofixande och pyssel med lite av varje innan jag åkte upp till stallet för att ha terminens första US-möte. Jag tycker verkligen om mitt US-gäng och när energin var så härlig som den var på mötet igår kan jag inte annat än bli riktigt taggad på ännu en termin, härliga Pållestollar ♥ Efter mötet hann jag inte mycket annat än att ge Zäta en snabb puss och lite godis innan jag, Johanna och Hillevi begav oss hemåt i regnet. Spenderade även kvällen med dessa tjejer och det var grymt som vanligt!
 
Hur dagen ser ut idag vet jag inte ännu, men om jag inte har helt fel så kommer det bli en del fixande och "jobb" när jag kommer hem från stallet sedan. Men först - Prickedipp och US-fix (:

Upptäckte nu att det blev ett ganska långt inlägg, men då är ni uppdaterade och om du har läst hela vägen hit kan du få en guldstjärna i kanten! (:

Bästisarna på sommarbetet (:



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback