» Listan som glömdes bort, del 1a: Det här är jag

Kom på för någon dag sedan att jag glömt bort min lilla lista som jag sa att jag skulle börja med hihi ;)
Slänger iaf in den första delen nu! Har dock valt att dela upp den i 2 delar 1a och 1b, och presentera mig själv mera noggrant i 1a, och då även ta upp min "hästhistoria" eller vad man ska säga! :) Sen kommer hästarna i del 1b.
Enjoy:

Jag heter Amanda Kennmark och är en oktoberunge på 17 år. Bor i Norrköping med min familj och spenderar större delen av min fritid i stallet :)
Just nu går jag andra året på Hagagymnasiet och läser NS-programmet. Är jag inte i stallet och har tid över gillar jag att träna och baka :)
Fotografering är ett annat ganska stort intresse jag har, vilket märks här i bloggen :)

Min hästliv började tidigt. Mamma har ridit till och från hela sitt liv och även pappa gjorde det ett tag, så redan som treåring 1997 fick jag följa med mamma till NFK (som hon red på då) och sitta på de små shettisryggarna. Att jag sen började rida där när jag var tillräckligt gammal var helt enkelt naturligt.
Minns inte riktigt hur länge jag red på NFK, men av någon anledning bytte vi så småningom till NORF där jag också har spenderat ett par år.
Det var väl där jag började "rida på riktigt" tror jag. Och jag kan säga att det hände en hel del där. Bl.a när jag gjorde bort mig fullständigt en gång och red rakt in i ett hinder som stog på ridbanan (obs att hindret inte ens var till för min grp) med en shettis som dessutom bara var på NORF som lånehäst en period. Då skämdes jag verkligen!

Efter ett par år på NORF var det dags att byta stall ännu en gång. Mamma och pappa räknade med att jag skulle bli mer och mer intresserad (oj så rätt de hade! :) ) och vilja vara i stallet mer, och då funkade det inte att sitta och åka ut ända till NORF hela tiden. Så vi flyttade till Hagey Ridklubb. Minns att jag var jätterädd för att jag skulle sakna min ridlärare på NORF, Tessan, som var supersnäll ;) Men jag hade ju inte så mycket att säga till om direkt.
Jag tror att vi kom till Hageby 2002, och jag minns att det fortfarande var Roger Björn som ägde det då (det är alltså ett tag sedan ^^)
Började rida lektion och har nog genom åren testat både de flesta hästar och ridlärere som varit på HR, men två klara favoriter blev ponnyn Pierina och ridläreren Pia :)

Sen dess har det ju gått ett tag, och jag upptäckte att jag nästa år kan fira 10-årsjubileum på HR! Hur sjukt är inte det? :D
Och det har hänt en hel del, bla fick jag världens finaste sköthästar, Noak och Zäta♥ Men de får nu läsa mer om ni nästa del av listan!
Kram Amanda




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback