» My rising star

Jaha då var årets viktigaste och roligaste tävling till min stora sorg över, och den kan summeras som askonstig men också asrolig!
Förklassen (LC:2) gick bara superbra! :) Trodde inte att det gått speciellt bra efter att jag ridit klart och var lite missnöjd en stund. Men procenten sa något annat och bjöd på 63,93 som räckte till en fjärdeplacering :) Mycket nöjd med det med tanke på att det förra året blev en tredjeplacering, men att motståndet var mycket hårdare i år enligt mig. Visste inte att det fanns så många fina ridskolehästar... Men som sagt mycket nöjd! :)

DM-klassen var mest ett skämt. Tror vårat lag hamnade typ sist och jag typ sist av hästryttarna (vet inte exakt eftersom oorganiserade Åtvid ännu inte fixat resultat!!!!) och så ska det inte vara om man nyss blivit placerad i förklassen! Sänkte mig med 1,1 poäng från förra årets 6,9 vilket resulterade i 5,8 poäng, USCH!ska det inte vara när man ridit hästen ett år till!
Men som sagt så var allt som ett skämt och ingen av oss och inte heller Cissi förstod sig på våran låga poäng... Dock bättre det än att hon sagt att vi var så dåliga som poängen vi fick i alla fall, det hade varit hårt! ;)
Men men, bryta ihop och komma igen heter det ju och typ en halvtimma efteråt garvade jag åt skiten i stället.

Kort sagt är jag glad över resultatet i LC:2an :) Känns skönt att det inte bara gick skit, speciellt med tanke på förra året.
Men besviken över resultatet från DMklassen eftersom jag verkligen trodde att vi hade en chans :(

Aja, får se om vi tar Åtvid nästa år igen eller om vi skiter i det eftersom det är så bajsadåligt organiserat! Fy på dem! ;)

Hade!

Kram Amanda


Har inga bilder från Åtvid så det får bli en från NFK istället, men det är ju dressyr i alla fall^^

 



» Mary

ÅTVID= SÄÄÄÄÄÄÄMST

2010-11-16 // 20:09:09

hahaha, maria då :P

nepp men DM klassen var verkligen ett skämt men antingen fick jag 5,6 eller 5,8, var i alla fall 0,2 högre än emma och det är ju bara så skrattretande om jag fick samma som dig och högre än emma för det är ju totalt fel. not ok domarna!!!

2010-11-16 // 20:39:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback