» Would you say goodbye to yesterday?

Skulle jag det? Vet inte, skulle inte tro det.
Tror inte att min häst gillar att tävla alls längre. Och så säger jag inte bara för att jag ännu en gång kommit hem sjukt besviken efter en tävling, som idag var DM dessutom.
Jag tror på allvar att han inte tycker om det, vilket i och för sig inte är något fel, men antar att det beror på mig. Så konstig som han har blivit på tävlingarna har han aldrig varit förut, allt har kommit sen våran korta men intensiva tävlingsperiod började. Har väl helt enkelt förstört honom och hans självförtroende, Face it.
Blir så trött bara. Han går som en klocka hemma när det inte ställs några prestationskrav, men när det gäller skiter sig allt. Tycker så äckligt synd om honom!
Cissi tror att han blir nervös, och därför blockar han för att han blir stressad och inte hinner med själv. A major problem to work with. Har pratat lite om hur detta ska åtgärdas och kanske finns en plan, men det återstår att se.

Fick dessutom våran första gemensamma avrammling idag. Han kände ju nämligen ett visst behov av att dra till utgångarna hela tiden, vilket resulterade i en tvärsväng för att inte krascha in i staketet och att jag flög som en vante. Landade ju visserligen på fötterna så den va ju rätt snygg, men det var också det ända snygga idag. Blev ju först uteslutna i clearrounden, åkte av i omstarten, och X antal fel i grunden i tävlingsklassen. Stilen slutade på 34p. Hade fått 42 om inte alla fel funnits men nu gjorde de ju det. Kom ju visserligen runt den gången men vad hjälper det? Antar att det ska ses som positivt, och i och för sig var det ju det, men hur bra var rundan då? Två stopp, ett pet, och en jäkla massa tidsfel.


Lilla du, vad ska vi ta oss till med dig? ♥

Hade!

Kram Amanda



 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback