» Out with the old and in with the new, goodbye sky of grey and hello sky of blue

Egentligen är det lite sjukt. Man är borta en vecka från sin vardag, och i början känns det skönt och avslappnande att bara vara jag ett tag, men när det har gått sisådär fem dagar börjar det krypa i benen och jag undrar "vad gör de där hemma, vad händer i stallet" etc. Och då vill man hem igen.
Därför kanns det galet skönt att allt är som vanligt igen.
Var och hälsade på de bästa hästarna igår och de fick varsin rejäl omgång abstinensmys med frisering, fällning och hela köret. Marsvinen blev också hämtade igår och det var underbart att få hem dem igen, men jag tror bestämt att de har växt lite på Arken, både på längden och bredden xD.
Skolan idag var väl ingen höjdare direkt att komma tillbaka till men jag ser fram emot jympalektionen som E och jag ska ha för de små fyrorna på torsdag, tur att det blir bra faktiskt. Annars enda positiva med skolan var att träffa T och S, kanske vissa andra också men de är inte så viktiga i jämförelse, i så fall H, J & E då men de träffade jag redan i går :)

Var hos den söta lilla mupp-ponnyn Freja förut. En ganska intressant upplevelse idag. Först kändes hon lite skum och gick lite konstigt så jag longerade henne lite i gramanen, nödlösning. Det tyckte hon var skitkul och brallade som värsta unghästen (The old lady hasn't forgotten^^), och när jag sedan satt upp igen var hon sitt gamla lugna jag och gick bra, inte skum alls längre. Var dock asjobbig i högervarv men så himla värt slitet sen när skänkelvikningarna och volterna satt som en smäck! :D Tror dock att mina axlar kommer att ha träningsvärk i morrn, haha ¨)

Lilla brallis <3 ¨)

Kan ju säga att jag fick ett litet ryck förut och bakade en sats havreflarn såhär på kvällskvisten, får bli lite fika till på fredag eller så. Första plåten blev asa fail men de andra blev faktiskt fina, måste rädda dem från pappa och mamma bara ¨)

Hade!

Kram Amanda


sv: åh jag med, har suttit med min uppsats hela förmiddagen, och nu så är jag klar! :D

Är så glad för jag tycker att den blev rätt bra (a)

Men slutet kommer väldigt fort, men ska fortsätta skriva på den efter inlämningen :D

Kram! :D<3

2010-03-03 // 20:24:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback