» Måndag och veckolycka

Måndag, ny vecka, och jag är fylld av energi från gårdagen! Sov hos Adam natten till igår och efter en sovmorgon tog vi dagen som den kom i mystakt. Först åkte vi ut till juskön och tog hand om Anettes hästar under ett par timmar, sedan stod Nisse på tur innan vi landade hemma hos Adam igen, lagade mat och slappade i soffan hela kvällen. Med undantag för en biltur runt hela stan för att Adam skulle hitta en speciell sorts vaniljglass. Min bästa knäppis, gud va jag älskar honom ♥
 
Åh om ni visste vilken vecka, eller framförallt helg, jag har framför mig! Jag har massor roligt inplanerat och jag tror den här veckan kommer gå på ett kick!
 
Helgen får som sagt ett extra stort plus. På fredag ska jag nämligen först klippa mig (ja, jag ser fram emot det haha!) sedan jobba några timmar för att på eftermiddagen styra bilen mot Västervik där jag och mamma ska gå på en clinic för ingen mindre än Patrik Kittel - hur häftigt?? Som jag skrev igår - dressyrnörden i mig vill massor och jag är sååå glad över att få göra det här på fredag :) Efter en övernattning hos mormor och morfar ska lördagen spenderas på en vernissage där min kusin ställer ut tavlor hon gjort i sitt gymnasiearbete. Jag har aldrig varit på en sådan tillställning förut och att det är min egen kusin som målat gör det extra roligt. Från vad jag har hört ska hennes tavlor dessutom vara riktigt fina, spännande! Under kvällen åker vi hem till Norköping igen och då är det förhoppningsvis dags för tävlingsfix för min och Nisses del för att sedan åka till Vikbolandets pay and ride på söndag. Om sträckningen gett med sig vill säga, och det håller jag både tummar och tår för!
 
Nej ni, nu är det dags att starta upp den här veckan och det ska jag göra med att lina Nisse i ridhuset för att se hur han rör sig. Jag tycker att han har känts och rört sig bättre och bättre efter varje promenad så jag är lite spänd på vad longeringen ger för utslag. Tyvärr tror jag att det är lite för mycket att hoppas på att han ska vara helt ren, men det återstår att se. Han var hyfsat jobbig när jag och Adam promenerade med honom igår, mer i luften är på marken stundtals och slängde sig för minsta småsak, så han behöver komma igång nu ;)
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback