» Petrie Sydney

Någon gång i slutet av februari-mars började dragkedjan på mina ridstövlar gå sönder och jag blev minst sagt förvånad. Inte för att den gick sönder utan för att det tog så sjukt lång tid innan den gjorde det. Stövlarna köpte jag för säkert fem år sedan och de var mitt första "riktiga" par ridstövlar och jag var så sjuuukt stolt över dem haha (; Sedan dess har de hängt med i vått och torrt men börjar alltså sjunga på sista refrängen nu...
 
Vad gör man då åt detta? Jo inhandlar ett par nya stövlar såklart! Lägligt nog hade vi en ridsportbutik som skulle lägga ned och därför hade utförsäljning i butiken i samma veva som jag började leta efter nya stövlar, och därför är jag sedan en tid tillbaka lycklig ägare till ett par Petrie Sydney! ((: Hittills har jag bara ridit i dem två gånger faktiskt på grund av den lååånga vintern, men är redan otroligt nöjd! Höga skaft, fin båge, inget skav någonstans, fina detaljer och perfekt stabilitet i lädret. Provred i dem för första gången i fredags (hade hoppats att det skulle blivit tidigare dock) och använde dem igen redan på lördagens tävling eftersom de kändes så bra. Lycklig tjej hihi! :D
 
Den enda nackdelen är att de måste skötas extremt noggrannt. De bör behandlas med ett speciellt rengöringsmedel efter varje ridpass om man vill behålla läderkvalitén och färgen samt använda en lädercreme med jämna mellanrum. Mycket smörjning och putsning med andra ord, men det får mina nya älsklingar vara värda! ;) 
 







 




Hej, vad fina stövlarna är! Jag är lite nyfiken vart man kan hitta dem? Har nämligen letat länge efter ett par såna stövlar men har inte hittat någon sida där se säljer dem! Är så förtjust i de! Kan förstå att du gillar dem! Hade blivit väldigt tacksam om du hade velat svara mig eller mejla! / Amanda :)

Svar: Hejsan! Stövlarna köpte jag här hemma i Norrköping i en butik som hette Avantia Fritid och som nu lagt ned tyvärr och därför hade en stor utförsäljning av nästan allt i butiken, vilket var anledningen att jag hade råd att köpa mina dyrgripar hihi (: Tyvärr vet jag inte var man kan hitta dem annars då de främst verkar säljas i och från Holland, men jag är som sagt väldigt nöjd med dem och skulle absolut lägga ned tid på att leta efter dem! Jag har själv letat runt efter en svensk återförsäljare av just Sydneymodellen men tyvärr utan framgång. Hos Böckman kan man måttbeställa några modeller men inte just Sydney om jag förstår det hela rätt. Kanske Petries hemsida http://www.petrie.nl/ kan vara til hjälp? Där finns en maialdress för kontakt som kan vara värd att testa. Hoppas det löser sig! (:
Amanda Kennmark

2013-06-15 // 12:39:53

Hej, vet ej om du fick mitt föra mejl men vart har du köpt de ridstövlarna? Jag har kollat in dem länge nu men har inte hittat någon sida som säljer dem!De är bara så fina! / Amanda

Svar: Svaret hittar du på din första kommentar, tack så mycket! :)
Amanda Kennmark

2013-06-15 // 20:15:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback