» Årsresumé 2012 del 1 - Januari & Februari

Nu så! Äntligen har jag knåpat ihop den första delen av årsresumén för 2012 (: Verkligen inte den bästa eftersom det inte hände så mycket precis i början av året, men nu är jag igång i alla fall. Inte förrns jag satte mig ned och skrev det här insåg jag hur nyttigt det är att faktiskt titta tillbaka på vad jag har gjort tidigare, massor jag hade glömt ju! I fortsättningen får det därför nog bli en utvärdering av varje månad precis i slutet av den. Mest för min egen del så att jag kan lära av mina misstag och se tillbaka på allt som varit positivt, men också för att det är otroligt nyttigt att rannsaka sig själv! (:
 
Januari. 2012 startades med en rivstart och efter det gick det i ett! I januari hann jag bland annat med att plugga en hel del, kompishäng, träning och galet mycket tagg inför den kommande fodervärsterminen! (: Jag minns att jag var ungefär lika taggad då på att komma igång igen efter vintervilan som jag är nu, även om det är snäppet värre i år (;
 
Glimtar från januari 2012
- Jag fick en bra start på året där väldigt mycket gick min väg. Många småproblem löste sig och det var så skönt. 
- Satte upp nyårslöften som jag nu i efterhand inser att jag lyckats följa till hälften men inte fullt ut. Till exempel att sova mer var ett löfte jag misslyckades med grovt med. 
- Jag fotade en hel del
- Zäta blev "min" igen efter vintervilan och foderterminen kom igång till min stora lycka (:
- Jag lyckades knipa ett MVG som slutbetyg i Historia A, min absoluta tråååkkurs så jag blev grymt överraskad!
- Stod till lillebrors förfogande en hel dag eftersom han fått en "göra-vad-du-vill-dag" i julklapp av mig. 
- Jobbade en av mina första riktiga arbetsdagar på ridskolan. Redan då tyckte jag att det var riktigt roligt, precis som idag bortsett från alla höpåsar... (;
- Roffe vann Jerringpriset!
- Red en hel del, både Zäta och andra hästar på ridskolan.
- Blickade framåt och var väldigt positiv.
 
 
 
 
Februari blev i allra högsta grad en hästig månad. Jag längtade och såg fram emot Göteborg Horseshow 2012 och hade en toppendag med fina hästar, roliga tävlingar, grym shopping och härligt sällskap när vi väl kom iväg gela HR-gänget som åkte från ridskolan.

Glimtar från februari:
- Precis som i januari blev det också en del fotande både bakom och framför kameran tillsammans med Hillevi. 
- Red årets första träningstävling i dressyr hemma på klubben där vi lyckades knipa både en clear round och en andraplats!
- Zäta fick behandling och berättade att han tyckte livet lekte och att han kände sig som ett föl igen, så himla gullig! 
- Årsmöte med ungdomssektionen där jag blev invald som ordförande igen.
- Började utesluta mina sovmornar för att få mer tid till annat
- Längtade som en tok till att börja trean och se ett slut p gymnasiet (och nu är jag där, iiih!)
- Byggde Zätas boxleksak som blev väldigt uppskattad
- Zäta hade stora hoppproblem och jag var väldigt ledsen. Det var verkligen ett projekt att få honom någorlunda säker i hoppningen och därför blir jag väldigt orolig så fort han krånglar det minsta igen. Det löste sig tillslut i alla fall. 
- Jag och Zäta var med och red på en clinic för Mikael Carlstedt. Gissa hur nervös jag var innan eftersom han som sagt börjat krånga igen? Men det hela gick bra och var väldigt lärorikt (:
- Åkte till Göteborg Horseshow :D
- Avslutade matte C och påbörjade matte D som nästan skulle komma att bli min död haha!
 
 
 
 
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback