» Torsdag 23 augusti 2012

Hej hopp! (:

Idag var det en riktigt trevlig dag i skolan med bara två lektioner så jag var snabbt därifrån igen, gillart hihi (: Träffade nya franskaläraren som verkligen är en färgglad prick och fick tillbaka ett prov som vi gjorde i svenskan innan sommaren, med ett helt okej resultat. Bättre än jag trodde som tur var (;

När klockan väl blev 10.35 pyste jag iväg snabbt som attan för att vara på plats på ärende nummer ett 11.15 och efter det hjälpte jag mamma fler ärenden och en riktig storhandling. Dessutom blev jag bjuden på lunch ute och det var supergott (:

Under eftermiddagen och kvällen har jag haft jour i stallet tillsammans med Hillevi (: Eller ja, stallvärd heter det egentligen men jour är enklare. I alla fall handlar det om att ha ansvar för stallet med lite allt möjligt, till exempel eftermiddagsfodring, barnlektioner, in/utsläpp mm. (att vara stallvärd är ingår på sätt och vis i fodervärdskontraktet) Idag stod bland annat longering av en duktig Aija-bebis och ridlekisteori på schemat, och jag kan inte annat än tycka om barnen i "min" grupp, sååå söta! Pricken över i var en riktig hejdå-kram, så himla gulligt (: 

Zäta fick en timmes borst och mys idag också (: Men jag får rycket på något jäkla ogräs som finns i hagarna! Stackarna har prickar och knottror som kliar som tusan men nu har klådan spridit sig till resten av kroppen också :( Får se om jag kommer på något knep för att få det att lindras, annars får jag väl bara försöka hålla knottrorna rena och klia åt honom. Plutten :(

Imorgon är det äntligen fredag och det ska bli skönt med helg, just helgerna är ju alltid lite speciella och nu när vi faktiskt (hur tråkigt det än är) går mot höst ser jag fram emot att krypa ihop i min onepiece framför tv:n efter långa stallkvällar. Det är verkligen något jag tycker om, men än är det några veckor kvar innan kylan kommer på riktigt som tur är! (:

Nu blir det duschen och cookies-bak innan jag hoppar i sängen, kakburkarna behöver fyllas på efter sommaren då de stått tomma (:



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback