» KM dressyr 2011

I år var jag faktiskt inte direkt supertaggad på KM, eftersom min kära "favoritdomare" skulle döma, och hon gillar inte direkt mig och Zäta...

Startade ganska sent så det hanns med mycket pyssel och bortsning innan framridningen, och Pricken var mucho snigg :) Dock tyckte han det var liiite tråkigt att stå i gången men det är sådant man får ta. Tror han hämnades genom att slå mig med svansflätan hihi ;)

Förklass, LB:1
På första framridningen var det lite styrigt. 
Han ville varken böja sig eller gå fram ordentligt. Mycket roligare att springa tyckte han. 
Försökte jobba mycket med att bara vara lugn och tålmodig och inte stressa själv, Gav väl lite resultat men tyckte ändå inte att jag fick igenom det helt.

Inne i ridhuset sen hade jag lite samma känsla. Tyckte han kändes lite mjukare nu dock och var riktigt nöjd med galoppvolterna. Men traven blev mest springig.
Gick ut från banan och var väl lite halvnöjd. Räknade med att få ungefär samma procent som vi brukar för Lisbeth: ca 58%.
Dock blev jag positivt överraskad och resultatet blev 62%. Sjukt glad över att få över 60 % för Lisbeth, det har aldrig inträffat förut!
Resultatet räckte dessutom till en andraplats, vilket var superroligt :)

KM-klass, LB:1
Red knappt fram något nu eftersom han precis gått förklassen. Bara försökte böja igenom det sista och finslipa övergångarna lite. Mycket lugnare känsla den här gången så det kändes bra :)

Tyckte det gick bättre under själva klassen också. Han gick fram bättre och var inte alls lika springig, men nu höll inte Lisbeth med längre.
Istället hade hon fallit tillbaka i sina gamla vanor så vi landade på 58%! Tråkigt eftersom jag tyckte det kändes bättre nu, men jag ser ändå första klassen som en stor seger :)

Summerat är jag jättenöjd med min pickiga Prins, och det var verkligen roligt att se att vi faktiskt kan rida på mer än 58% för den här domaren! ;)


En liten oldie, men vad gör det? ;)
Kram Amanda



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback