» Recept: Cake-pops

En utav mina kussebusar ville ha receptet på cake-popsen jag hade gjort och tagit med mig till dem på julafton, och självklart kan jag slänga upp det här! :)

Ca 30 st
2 paket Ballerina (valfri smak, men jag brukar ta "vanliga")
50 - 100g Philadelpiaost (100g blir bäst)
200 g vit choklad
grillpinnar (bryt till önskad längd)
valfri deloration, ex strössel

Gör såhär:
1. Kör ballerinakakorna i en matberedare/mixer tills de bara är smulor
2. Tilsätt den mängd Philadelphiaost du vill ha (det ska gå att rulla degen till bollar)
3. Mixa samman kakor och ost
4. Rulla ca 30st bollar av smeten
5. Låt dem vila i kylen ca 30 min
- smält under tiden chokladen i vattenbad

6. Rulla varje boll i chokladen och stick fast en grillpinne i varje boll
7. Dekorera om/som du vill
8. Låt stelna i kylen
9. Provsmaka! :)

Att använda vit choklad som överdrag är såklart inget måste! Man kan ta mörk/ljus om man vill/eller ingen choklad alls/marsipan... Bara fantasin sätter gränser! :)






» Tova

Fin blogg du har! :)

2011-12-29 // 17:18:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback