» Ledig onsdag

Eftersom jag inte jobbar dubbelt just nu utan bara jobbar på ridskolan har jag fått tillbaka mina lediga onsdagar och har en dag mitt i veckan där jag kan göra lite vad jag vill. Hur lyxigt är inte det? Hittills har jag dock jobbat onsdagarna ändå den här terminen och hoppat in för mina jobbarkompisar, men idag var jag ledig och har haft en toppendag som startade med jogg i ridhuset med Nisse tillsammans med Jonna och hennes sto Rebecka. Nisse har förresten en liten mellanvecka just nu. Han har varit lite snorig och hostig ungefär en vecka och eftersom jag misstänker att han har dragit på sig en läty förkylning tar vi det lugnt,  jag vill verkligen inte att något värre ska bryta ut! Så idag blev det väldigt lätt jogging inomhus, igår em promenad och i måndags lugn uteritt med Emma och Domena. Alldeles lagom med andra ord :)
 
När stallet var klart åkte jag till gymmet, handlade lunch efter det och de senaste timmatna pysslat i köket. Nyttiga godsaker att bunkra upp i frysen med stod på min baklista och det fick jag minsann till. Dessutom är jag efterrättsansvarig för ett helt tjejgäng ikväll så det blev en chokladkaka med nutellafrosting efter önskemål. Vad passar bättre till tjejer än choklad liksom? 
 
Nu ska jag alldeles strax möta upp Emma på jobbet och hjälpa henne att stänga innan vi tar en promenad i kylan. Ikväll väntar som sagt kompishäng och jag gissar att det kan bli ganska galet... ;)
 
Med andra ord - en bra onsdag! 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback