» Tävlingsdebut 140209

Som ni vet har jag med hjälp av Lena börjat hoppa Nisse upsuttet lite smått och fram till i lördags hade vi gjort det totalt tre gånger, även om det kändes som mycket mer eftersom han gjort det så bra. Han har kännts positiv och ganska säker från första början och framförallt har han en bra vilja som jag tycker om.  
 
På grund av det här kunde jag inte hålla mig när propositionen till klubbens träningstävling i hoppning kom upp - klart vi skulle vara med och skutta någon bebisbana! Sagt och gjort,  jag anmälde oss till två stycken clear rounder på 40 cm (så pluttigt hihi) och efter det grubblade jag och var nervös i två veckor. Jag som aldrig blir nervös när tävlar ;)
 
Så kom söndagen och den stora dagen och jag hade en väldigt bra känsla efter lördagens hoppträning. Vi hade testhoppat en mindre bana utan problem och tidigare under veckan övat på att rida tillsammans med massor andra ekipage, även det gick smärtfritt. Så med det i ryggen gick vi in på framridningen, värmde upp och sedan var vi första ekipage i klassen. Och vad ska jag säga mer än att Nisse är värd en miljon guldstjärnor efter sin första tävling?  Första rundan skuttade vi över 40 cm galant och det enda problemet var att vi blev lite vingliga ibland,  men det visste jag ju redan sedan träningarna. Andra rundan lade vi därför upp till 60 cm för att få mer ordentliga språng och en riktig bana. Även det tog han med en klackspark och hoppade runt som att han inte gjort annat. Lite vingel här också,  men annars en bättre galopp och fina språng. Dock får tyttaren minus för att jag hamnar lite för djupt i sadeln, men det får ju jag jobba på! 
 
Jag är så himla glad över att det gick så pass bra som det gjorde i söndags.Sådär pirrigt glad! Målet när jag red in på banan var ju bara att komma runt två 40  cm clear rounder och att Nisse skulle tycka det var roligt. Så går han in och sätter två rena nollor varav en på 60 cm på sin första tävling. Amazing! :)) Min duktiga, duktiga bebis! Det ska bli så spännande att se vad det blir av honom ♥
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback