» Fråga: vad jobbar jag med egentligen?

 
Den senaste tiden har jag fått frågor från flera vad det är jag egentligen jobbar med, och jag förstår att folk undrar när jag plötsligt är jublande glad och upprepar "äntligen, äntligen är allt klart och officiellt!", och såhär ligger det till:
 
Från och med juli 2013 jobbar jag för Hageby Ridskola och kommer enligt kontraktet göra det ett år från dess om inget konstigt händer, och jag är sååå glad över det här! :)) Planeringen började redan under hösten 2012 och sedan dess har det varit många turer fram och tillbaka och gansk mycket strul ivägen som verkligen fick mig att undra om det hela skulle gå vägen stundtals. Men med mycket hjälp från nära och kära och med min fina skyddsängel löste sig allt tillslut och nu känner jag mig så himla lyckligt lottad och tacksam! En stor detalj i det hela var ridledarutbildningen jag gick i början av sommaren och som lade grunden för hela mitt jobb i princip. Ridledaren var nämligen ett av de största problemen jag stötte på men när jag väl var på plats blev det utan tvekan en utav de bästavupplevelserna i mitt liv.
 
Och nu har jag kommit så långt att jag har ett eget, riktigt jobb, jag har skrivit på kontraktet och allt är i rullning som det ska. Mycket tack vare en del jäklar anamma och beslutsamhet och som sagt all hjälp jag fått ♥ Det har gett mig en tjänst på 60% och möjligheten att jobba med det jag älskar genom att få jobba både med hästar och människor. Det kan ju inte bli bättre! Mina arbetsuppgifter innehåller häst- och stallvård med skötsel, in- och utsläpp, fodringar, städning och allt vad det innebär. Utöver det har jag även en del kontorstid och en av de bästa delarna med mitt jobb → ridlektionerna. Innan jag jobbade hade jag flera gånger hoppat in som vikarie och haft lektioner när den ordinarie ridläraren inte kunnat så ett litet hum hade jag redan innan RLU. Men nu är det något helt annat med fem lektioner per vecka och jag älskar att få ha mina egna grupper som bara jag ansvarar för och jag har redan börjat tycka om dem extra mycket. Det är ju mina barn ju ♥ Hihi :)
 
Med andra ord jobbar jag med det jag gillar allra bäst och kan knappt vara lyckligare. Har ni fler frågor är det bara att hojta till, jag svarar gärna! :)

 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback