» Ett sorgligt besked

Strax innan jag skulle åka iväg till jobbet igår fick jag ett sms från min chef som minst sagt var chockerande och som fick mig att börja gråta av chock. Sms:et innehöll besked om att hon under söndagskvällen behövt avliva en av våra fina lektionshästar Safari Moon, "Måns", akut på grund av en olycka. 
 
Sådana besked är aldrig roliga att få och en kort stund bröt jag ihop riktigt ordentligt. Delvis för att lektionshästarna blivit mina jobbarkompisar som jag samarbetar och jobbar tillsammans med varje dag, men också för att Måns hade en speciell plats i mitt hjärta sedan länge. En kille som han är svår att hitta och han hade verkligen ett hjärta av både guld och diamanter. Men världen är inte rättvis och Måns slets ifrån oss alldeles för tidigt och lämnade ett stort tomrum efter sig.
 
På grund av det här är stämningen ganska tryckt i stallet och många av oss är ledsna vilket såklart märks. Allt ligger lite lågt helt enkelt och kommer nog göra det ett tag framöver. Eventuellt även bloggen men det tror jag ni förstår. Med andra ord tar vi lite en dag i taget på ridskolan och försöker hålla igång som vanligt.
 
Månsen är mycket saknad ♥


Finns här om du behöver mig ♥

Svar: Tack! <3
Amanda Kennmark

2013-09-10 // 22:51:41
» Sara

Fint skrivet! Han kommer alltid att ha en plats i våra hjärtan. Det är inte ofta man stöter på en så vänlig häst som Måns, han var verkligen en på miljonen

Svar: Ja han var speciell den killen, inte lätt att ersätta en sådan som han...
Amanda Kennmark

2013-09-11 // 07:26:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback