» Tiden bara försvann, och försvinner

Är det något jag har märkt skillnad på mellan att gå i skolan och att jobba är hur fort tiden går. När jag gick på Haga kändes veckorna ofta både oändligt långa och många innan man äntligen fick vara ledig. Det tror jag de flesta som går i skolan kan hålla med mig om. Nu däremot när jag jobbar, och jobbar ganska mycket,  bara rusar tiden iväg och vips så är det fredag. Jag menar det är redan vecka 46, det betyder att det bara är lite mer än fem veckor kvar på 2013. Fem måndagar, sex tisdagar, sex onsdagar och så vidare. Hur sjukt är inte det? Det är nästan så att jag blir stressad av tanken haha!
 
Som rubriken lyder - tiden går rasande fort numera och hela förra veckan bara försvann som i ett trollslag. I och för sig hann jag med att göra en väldig massa saker, utom att blogga då som ni märkt. Förutom kompishäng kombinerat med träning, som för övrigt är ett väldigt bra sätt att umgås, har jag varit hästvakt åt inte bara Mimmsa utan även hennes ponnykompisar. Det ni - det är en syn kan jag lova! Bimi har jag ju ridit ganska mycket nu  men igår stod även lilla c-ponnyn Bella på mitt ridschema och ja, jag hade gett mycket för att själv få se hur vi såg ut tillsammans med mina 183 cm. Benen hängde ganska långt ner ;) men det gick bra ändå eftersom jag bara red Bellabus en kortis. Igår passade jag även på att övningsköra med släp! Uppkörningstid är bokad och nu gäller det att ligga i med träningen hemma så jag klarar även körprovet. Teorin gjorde jag för två veckor sedan så den är redan avklarad :)
 
Det är ungefär vad jag har pysslat med under vecka 45 tror jag... och juste! I lördags var jag på Gekås med mamma och hade en toppendag som innehöll massor av folk och en hel del bra köp. Vad kommer ni få se i veckan! Slutet av veckan spenderade jag till största del med världens bästa kille som nu har åkt tillbaka till Göteborg igen. Inte kul och det blev inte direkt bättre av att vi båda hade jordens söndagsångest igår haha. Min satt fortfarande kvar idag som en efterhängsen måndagsångest och jag har varit riktigt trött idag, frågade mug själv ungefär hundra gånger vad jag egentligen höll på med när jag och Johanna cyklade till Friskis 05:45 imorse...Men nu när jag har gjort halva jobbdagen känns det lite bättre. Jag borde väl följa mitt eget råd jag alltid ger till andra - att tänka positivt.
 
Så, med det sagt är det dags att rycka upp sig och ta tag i den här veckan innan den också försvinner utan att jag märker det! :)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback