» Något jag aldrig trodde jag skulle göra

Ikväll är det äntligen dags! Från att i flera månader vara hundra procent säker på att jag absolut inte skulle gå på studentbalen till att en dag helt plötsligt bestämma med en kompis att vi ska gå tillsammans och bara ett par dagar senare ha klickat hem en balklänning jag verkligen längtade efter att få se i verkligheten. Man ba: Vad hände liksom?? (;
 
Det är verkligen inte likt mig att vara direkt impulsiv och ta snabba beslut om saker och ting. Som de flesta i min närhet vet är jag mer av fundera-vela-typen och suger gärna på mina beslut som hårda karameller i flera veckor innan jag bestämmer mig för något. Men ibland, ofta när det gäller just stora beslut, kan jag gå länge och ha bestämt mig för något för att sedan helt plötsligt ändra mig och känna att jag borde valt såhär från första början. Med andra ord vet jag nog vad jag vill redan från början, men bestämmer mig för motsatsen för att det är det jag tror jag borde välja. Det är lite svårt att förklara, men väldigt typiskt mig haha. 
 
Så nu har jag köpte en balklänning, något jag aldrig trodde jag skulle köpa, bokade tid hos frisören, inhandlade smycken och ska ikväll gå på min alldeles riktiga studentbal! Jag ser faktiskt fram emot det riktigt mycket! Tanken på att få klä upp mig från topp till tå och vara finare än jag någonsin varit är ganska spännande, speciellt när jag sätter den i kontrast med hur jag ser ut i stallet hihi. Det är nästan två utseenden så långt ifrån varandra som de bara kan komma. Jag kanske borde skippa den traditionella klänningen och håruppsättningen och komma i mina skitiga jodphurs och med hjälmen på huvudet istället. Det skulle vara något va? (;
 
Nej skämt åsido, det var faktiskt när jag läste ut en bok där huvudpersonen i slutet gick ut grundskolan och var på sin avslutningsbal som jag kände att shit, snart tar jag för fasen studenten och det kommer jag bara göra en gång i livet, det måste bli minnesvärt. Och där någonstans ändrade jag mig alltså. Nu längtar jag och är sååå spänd på att få ha min fina klänning i verkligheten och hoppas på en grym balkväll ikväll! Förväntansfull tjej! (:
 
I väntan på riktiga bilder får ni tjuvkika på de här! 




wow vad fin!! längtar tills bilderna :)

2013-05-31 // 11:29:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback