» Förkylningen vann över mig...

Nog för att jag hade räknat med att det skulle bli småtungt att jobba idag, men det blev betydligt värre än jag trodde och under förmiddagen, som var absolut värst, ville jag bara sätta mig i ett hörn och gråta stundtals. Inte för att det var tungt att jobba, för kroppen fungerade bra så, men för att jag hade så fruktansvärt ont i halsen, inte hade någon som helst röst för att det bara tog stopp när jag pratade, hade svårt att andas, ont i huvudet och en hosta från helvetet. Då undrade jag om jag verkligen skulle klara att stanna hela dagen, särskilt när jag fick flera kommentarer om att jag såg febrig ut (vilket jag tror att jag var också), verkligen borde åka hem, såg "jättesjuk ut" och liknande. Men det gick! Och nu har jag suttit klistrad i soffan hemma sedan jag kom hem efter en kall dusch och ännu en medicinomgång.
 
Som jag sa imorse såg jag fram emot att jobba med ansvarstjejerna idag och den som kom av dem var verkligen till superstor hjälp idag! Hon ställde upp och gjorde massor jag själv inte kunde göra, fick ta extra mycket ansvar och var bara en riktig pärla, precis som alla andra som hjälpte till! Supertack för hjälpen verkligen, en dag som denna var det extra mycket värt!
 
Möhippan som jag också nämnde blev precis lika rolig som jag väntat mig. Det är alltid lika spännande att se hur folk utan någon hästvana alls hanterar hästarna, och framförallt rider, och dagens blandade gäng bjöd på många skratt haha! Guldstjärnan går dock till bruden själv som utmanades av sina kompisar att galoppera och ta delar av bombanan i galopp, och gjorde det med bravur! Det var lite oväntat med häftigt att se (:
 
Trots omständigheterna har det varit en bra dag idag och nu tänker jag unna mig att spendera kvällen framför "Mean Girls" med massor av glass för min hals hihi. 
 
Soffhängarn! Ungefär såhär pepp är jag på att vara superförkyld just nu... (;



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback