» Vilka dagar!

Ni ska bara veta vilka bra dagar jag har haft i veckan och vilken vårkänsla jag har fått! Trots en tuff start på veckan kom onsdag och torsdag som riktiga räddare i nöden och jag har samlat grymt mycket energi. Onsdag var, i alla fall enligt mig, årets första riktiga vårdag här i Norrköping och den bjöd på riktigt solsken, lite lite värme, massor hästshopping, dressyrträning med Mimmi och härligt kompishäng med mamma och Nickan som innebar bland annat lunch ute. Eftermiddagen blev lugn och jag bara njöt. Gårdagen såg ut på liknande sätt. Ännu mera solsken, kortisdag i skolan med 3/4 lektion på morgonen, massor av bakning, mys med djuren hemma, ensamtid i flera timmar hemma och till slut hoppning med en pigg liten Zäta på kvällen. Igår vågade jag mig också ut på tomten för att äta mellis i eftermiddagssolen. Det var dock ganska kyligt i vinden, men ändå, sååå värt det för vårkänslornas skull (:
 
Idag har det fortsatt vara lite sol om än lite målet och ganska blåsigt. Men jag känner lite att vad gör det? Jag har haft tre väldigt bra dagar och har en riktig stallhelg framför mig som ska blandas med familjemys och lite sovmorgon hihi! Imorgon ska jag först jobba på ridskolan med ridlektioner mellan 9.15 och 13. Därefter väntar två möten och sedan ridning av herr Prickedipp. På söndag är det arbetsdag och årsmöte på klubben samt dressyrträning för en favvistränare, mer om det då! (;
 
Men än så länge är det fredag och en hel del timmar kvar att ta tillvara på. Även dessa spenderas i stallet med Zäta och lektionsjobb innan jag åker hem och har taco-kväll med lillebror. Senare kommer Hillevi förbi för lite kompishäng blandat med projektarbete. Vi måste verkligen sätta fart med våra tävlingar nu om det ska bli något, men jag vet att det kommer bli superbra, vi är så grymt taggade och har massor bra idéer! :D
 
Kom hit på riktigt nu våren, vi längtar! ((:



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback