» Let's kick it, saturday!

Nu sparkar jag igång den här helgen med att i vanlig ordning hoppa i stallkläderna för att åka iväg till ridskolan och ta hand om Zäta! Lördagar är lite knepiga dagar för mig eftersom lektionshästarna inte är lediga utan går lektion mellan 9.30 och 13.00, och Zäta är så pass flexibel att han kan gå med i de flesta grupper. Därefter äter de lunch och går sedan ut i hagen för resten av dagen. Den enda tiden jag kan vara säker på att han är ledig är därför fram till 9.30 och då utnyttjar jag det genom att helt enkelt åka dit på morgonen och mysa med honom ♥ Jag tycker ofta att det i själva verket är mysigare att vara där på mornarna när det är lugnare i stallet än under eftermiddagarna, så att det sällan blir sovmornar gör mig inte ett dugg, det är det värt hihi (: 
 
I eftermiddag står Mimmi på tur och än så länge har jag ingen riktig plan för vad vi skall hitta på. Trist nog har det blivit kallare ute igen (ca 6 minusgrader, blä på det!) så jag gissar på att grusvägen har blivit hård igen ): Fälten lär dessutom vara skariga eftersom det smält och fryst på om vartannat hela veckan så där kan vi nog inte heller vara... Kort och gott kanske det blir en skrittur barbacka i solen bara, men jag ska absolut kolla upp grusisarna innan jag bestämmer mig (;
 
Nej ni, dags för mig att dra iväg ut i solen så att jag kommer igång med min dag! Förutom hästarna och allt deras stallfix står nämligen gym, läxläsning med lillebror, handling, bakning, lite egna läxor, städning och familjehäng på schemat. Farmor kommer hit på besök från Västervik idag så det kan vara bra att spendera lite tid hemma också. Full rulle med andra ord, men det är så det skall vara! (:
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback