» En lördag i stallet

Nu är klockan lite efter åtta och jag ska alldeles strax packa ner alla tusen prylar jag behöver ha med mig idag och bege mig iväg till stallet där hela lördagen kommer att spenderas (: Allra först på dagen schema har jag jobb och idag, precis som igår, är det lektioner på ridskolan som gäller. Mellan 9.15 och 13 kommer jag därför befinna mig i ridhuset och förhoppningsvis inte frysa som jag gjorde igår. Jag lärde mig nämligen läxan att våren faktiskt ännu inte är här på riktigt och att jag behöver ha betydligt mer kläder än jag trodde trots att termometern visade ganska behaglig temperatur. Så idag blir det full vintermundering för att klara fyra timmar i sträck (;
 
Efter lektionerna har jag en timmas fritid som kommer bli perfekt att spendera på lunch och stallfix, innan jg först bänkar mig med fodervärdsmöte och direkt efter det tävlingssektionsmöte. När dessa är avklarade är jag "fri att göra vad jag vill" haha, och ska hoppa Zäta tillsammans med Emma och Ofelia. Förhoppningsvis är han lika fin som han varit de senaste två gångerna vi hoppat och då ska vi se hur vi kan utnyttja det hihi, jag har en plan i alla fall! (:
 
Hur kvällen skall avslutas kan ni nog räkna ut vid det här laget, i soffan med familjen framför Mello såklart!
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback