» Det är dags för fredagsmys (:

Välkommen fredag säger jag bara! Den här veckan har jag varit helt fel i tiden och redan i tisdags påväg till Katrineholm satt jag och njöt av tanken på att det var helg nästa dag, varför då liksom haha? Men nu är det äntligen helg på riktigt och jag är laddad inför en rolig sådan som precis som vanligt kommer innehålla massor hästigt med bland annat Mimmi-dag imorgon och klubbtävling i dressyr för mig och Zätus på söndag, skojigt (:
 
Idag har jag haft en bra dag! Endast två lektioner i skolan som jag tog mig igenom smärtfritt och därefter tidig men väldigt god lunch som bestod av potatisbullar. En av de få sakerna som faktiskt är riktigt gott i skolan (; På hemvägen från skolan åkte jag förbi gymmet och avverkade 5,2 km på löpbandet för att så småningom åka till stallet där jag borstade Zäta höll lektion mellan 16 och 18. Och vilka lektioner sedan! Jag kan inte låta bli att beundra de små ryttarna som kämpar och sliter tills svetten lackar medan hästarna ibland vänder andra kinden till totalt och bara totalvägrar att göra som de blir tillsagda. Nej, idag var de faktiskt ganska dumma om jag får vara helt ärlig och det tog lite tid att övertyga barnen om att de var riktigt duktiga ändå. Stackars gullisarna ♥
 
Nu har jag landat hemma och känner mig tröttare än jag borde med tanke på att veckan varken har varit särskilt krävande eller tråkig. Men samtidigt är jag väldigt nöjd med den hittills. Jag ska bara se till att avsluta den på samma sätt och börjar på en gång med tacokväll med delar av familjen! (:
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback