» Studentvecka med allt vad det innebär

Nu har veckan jag längtat så mycket efter äntligen dragit igång på riktigt och det är officiellt studentvecka! :D Med det kommer massor av häng i min finfina mössa, utgång och grillhäng med fina vänner, en heltokig poängjakt anordnad av skolans festkommite för att få så bra tid och klassrum som möjligt vid utspringet på fredag och massa andra tokigheter. Fullt ös medvetslös skulle man kunna säga och då är jag ändå en väldigt lugn student hihi (;
 
Sedan jag skrev här sist har det hänt en hel del! Bland annat har jag lämnat tillbaka min Macbook som jag lånat av skolan under mina två sista gymnasieår och är därför numera datorlös och lite smått internethandikappad. Just nu har jag till exempel lånat pappas Ipad en stund för att skriva lite, vilket jag egentligen intendifekt trivs med eftersom den inte har något ordentligt tangentbord. Supersvårt att skriva då ju! Men jag roar mig med att det låter som om jag sitter och trummar en liten melodi när fingrarna studsar mot touchskärmen haha! Att vara datorlös har dock fått mig att inse hur lite jag egentligen behöver hänga på internet. Numera läser jag bara mina absoluta favoritbloggar och kollar mailen, ibland facebook men det sköter jag smidigare med mobilen. Med andra ord är det inte mycket vettigt jag gör på internet egentligen förutom att knåpa här! Men nog om datorer.
 
I helgen red jag min sista tävling för den här terminen och jag kan inte vara mer än nöjd med resultatet! Ni kommer få veta mer senare när jag kan skriva på en riktig dator (samma gäller för div III omgång två) men jag kan säga så mycket som att båda hästarna skötte sig superbra och att vi faktiskt fick med oss hela fyra placeringar av fem möjliga hem, hur grymt? ((: men mer om det en annan dag som sagt hihi!
 
För övrigt mår både jag och djuren bra, livet levererar, det är knappt tre dagar kvar till studenten, solen lyser, jag har fått i alla fall lite bränna, jag har ätit mitt livs första pannkakstårta, tagit årets första dopp och umgås med härliga människor. Jag har det väldigt bra med andra ord! (:
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback