» Lokal hoppning NFK 130525 - Mimmi

Mimmi var ju också med på NFK den 25/5 och i och med det gjorde vi vår lokala hoppdebut! (: 
 
Till skillnad från Zäta gick Mimmi bara en klass vilken var 90 cm med bedömning A Stil och för hennes del, och min, blev det en lite halvkaosig debut faktiskt. Det som orsakade mest problem var att jag inte gängat broddhålen tillräckligt dagen innan vilket gjorde det väldigt svårt att brodda. Kombinera det här med at tpausen mellan 80 cm och 90 cm var mycket kortare än jag räknat med så förstår ni kanske vad som hände. Stress! Stackars Nickan slet som ett djur med broddarna medan jag hastade mig runt banan för att lära mig den och sedan fick kasta mig in på framridningen med Mimmi när det var ungefär tre - fyra ekipage kvar innan vi skulle in på banan. Men det gick det med! (;
 
90 cm bedömning A Stil
Ja, framridningen blev ju som den blev eftersom tiden bara försvann iväg. Hastigt och lustigt liksom men vi lyckades ändå få till några riktigt bra språng som jag fick hålla fast vid även inne på banan. Under starten var det därför bara att tuta och köra. Det blev inget direkt finlir utan fokus låg på att hålla en energisk grundgalopp med ett hållbart tempo och det lyckades vi faktiskt riktigt bra med. Början av banan gjorde vi riktigt bra men på fyran tappade vi benen lite ochh fick med oss en bom. Mimmi kämpade på riktigt bra men blev ganska trött emot slutet och därför fick vi med oss en bom till. Trots detta fick vi 44 stilpoäng och det tycker jag är riktigt bra för att vara en debutritt faktiskt! Speciellt med tanke på förutsättningarna.
Resultat: 44 stilpoäng, 8 fel

Jag är precis lika nöjd med Mimmis prestation som jag är med Zätas. Hon fick verkligen inga bra förutsättningar för dagen men ställde ändå upp så himla snällt och jag tycker ändå vi gjorde en bra första tävlingsrunda tillsammans. Precis som Zäta gjorde hon en balanserad ritt utan några direkta problem och mycket mer kan jag inte begära.
 
Summa summarum tycker jag vi gjorde en bra debut och ett extra plus i kanten var att väl inne på banan taggade Mimmi till rejält. Nog för att jag vet att hon älskar hoppning och tycker det är superkul, men det var länge sedan hon hopptävlade och jag hade inte riktigt väntat mig den reaktionen hon fick hihi. Spetsade öron, stor galopp och en vilja som sa "Jag sköter det här själv" dök upp och Mimmi förvandlades från 17 år till 7 skulle jag tro (; Så himla söt!
 
Tollstad och omgång ett av dressyrallsvenskan!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback