» Tillbaka till verkligheten

Jag kan verkligen inte förstå att tre hela veckor kan susa förbi i en sån rasande fart, och jag kan ännu mindre förstå att jag faktiskt sedan i fredags är hemma från Strömsholm och är färdigutbildad ridledare! Det känns som om det var bara några dagar sedan vi var där på samlingsdagen och allt bara var ett allmänt kaos. Var skulle jag ställa min häst? Var skulle jag ha min packning? Skulle det fungera med foder, kompisar, hästkompisar, uppstallningen? Och vad skulle egentligen hända? Allt var en enda röra och vissa stunder under den första kvällen undrade jag vad jag egentligen gett mig in på.
 
Men det visade sig vara oro helt i onödan, för veckorna på Strömsholm går utan tvekan till historien som tre av de bästa veckorna i mitt liv och jag kunde inte vara nöjdare med hur allt blev. Mimmi trivdes som fisken i vattnet i sin box och med de andra hästarna, fodret var det inga som helst problem med, jag lärde känna världens härligaste människor och skapade minnen för livet. Som pricken över i lyckades jag också få världens mysigaste gruppledare som förgyllde varje dag bara genom att vara sig själv.
 
Ärligt talat längtade jag tillbaka till allt redan igår morse. Trots att det var ett sjukt fullspäpckat schema som sträckte sig mellan 06.40 till 20.00, ofta ganska stressigt och att matkoman ibland gjorde vissa teoripass näst intill outhärdliga skulle det krävas mycket för att jag skulle byta bort det. Hade jag haft möjligheten hade jag stannat kvar i fredags och åkt hem när jag kände mig klar med allt och inte för att tiden var slut. Jag och Katarina hade en liten plan om att försöka bo kvar på stället, men den sprack ju som ni kanske förstår hihi!
 
Åååh fina fina Strömsholm, jag skulle kunna skriva hur mycket som helst om hur bra jag hade det, hur nöjd jag är och hur roligt allt var, men det tjänar inte så mycket till. Nu är det bara att återgå till verkligheten och långsamt smälta allt jag var med om. Det kommer att dyka upp lite fler inlägg om ridledarkursen här så småningom med lite mer detaljer än jag lyckats få med i mina mobilinlägg och med massor av bilder jag inte heller lyckats få upp. Men än så länge nöjer jag mig med att säga att Strömsholmsveckorna verkligen var helt underbara på alla sätt och vis! (:
 
Foto: Elin Billesson
 
 
 
 


Oh vad kul Amanda! Grattis får man väl ta o säga! :))) <3

Svar: Tack tack! :) <3
Amanda Kennmark

2013-07-17 // 11:01:41
» elina

skojade bara, såg nu att du hade gått den denna sommar! roligt! :D :D huvudet hängde inte riktigt med där hehe :)

Svar: Ingen fara :)
Amanda Kennmark

2013-08-20 // 17:18:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback