» Nu börjar vuxenlivet

Efter en grymt skön ledig vecka hemma och en Londonresa som nog var min bästa hittills startar jag nu upp mitt nya liv på allvar och kickar igång med det första av sommarens jobb! Först ut är E.on där jag har jobbat på ganska många lov nu och idag är min första riktiga dag för i år, introduktionsdagen vi hade igår räknar jag inte riktigt med (; 
 
Jobbplanen för sommaren ser ut som följande: hela den här veckan är jag på E.on,  nästa vecka blir det istället varannan dag på ridskolan och varannan dag på E.on (ungefär i alla fall) och likadant veckan efter det. Sen är sommaren slut åtminstone enligt kalendern och då börjar jag jobba officiellt på ridskolan och förhoppningsvis lika mycket till utöver den tiden. Känns riktigt bra!  (: De första tre veckorna kommer dock att bli både sjukt röriga och antagligen ganska tuffa,  men det är ju bara tre veckor så det ska jag nog klara av, bara jag får ihop pusslet med alla olika timmar hit och dit hihi.
 
Förresten så fick jag en väldigt bra start på dagen och mitt nya vuxenliv nu på morgonen!  Passerkortet som jag måste använda mig av på E.on för att över huvud taget ens komma in i byggnaden har nämligen bestämt sig för att inte fungera och jag är därför utelåst sedan 25 minuter... Det enda jag kan göra är att hoppas på att Zacke kommer vid 07 som var vår plan idag och inte vid 08 som annars är tiden som gäller på morgonen (;
 
Update: Jag är inne! (: som tur var kom Janne när jag sprang runt på innergården och letade efter ett annat sätt att ta mig in. Tur för mig att han också är morgonpigg eftersom Zacke visade sig vara sjuk, vadå maximal otur haha? Så nu blir dagens första uppdrag att gå till receptionen för att få ordning på mitt kära lilla kort så detta slipper upprepas. Aja, för att se saken från den ljusa sidan behövde jag ju bara vänta 40 minuter och inte 90 som det kunde blivit i värsta fall. Alltid något (;



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback