» Stella ♥

Efter att ha längtat, önskat och förhandlat sedan flera, flera månader tillbaka fick jag och min lillebror en helt otrolig julklapp! I ett litet paket låg en kryptisk lapp och när det gick upp för mig vad den betydde började jag nästan gråta av glädje. Vi skulle få en katt! :DDD
 
För länge sedan började jag i hemlighet göra research, kolla kostnader, leta alternativ och planera olika lösningar innan jag vågade ta upp med mina föräldrar att jag sååå gärna ville ha en katt. Kruxet är nämligen att pappa är allergisk mot vissa pälsdjur, vilket verkligen inte gör det optimalt att ta hem en katt och skulle sätta stora käppar i hjulet för min plan. Från början önskade jag mig därför en katt i 18-årspresent men det slog tyvärr inte in. Men så på julafton kom beskedet om att vi i alla fall skulle testa och lördagen den 29 december hämtade vi hem en svartvit tjej på ca 6 månader från Fiahemmet i Norrköping och ingen var gladare än jag!
 
Idag har Stella, som vi har valt att kalla henne istället för hennes riktiga namn Zinguella, bott hos oss i två veckor vilket betyder att "ångerrätten" från Fiahemmet har gått ut och hon är vår på riktigt! ((: Det är också anledningen till att jag valt att inte skriva något om Stella förrns idag, det hade varit så himla tråkigt om vi varit tvungna att lämna tillbaka henne, och då var det lika bra att inte ta ut någonting i förskott.
Pappa har faktiskt klarat sig väldigt bra och hittills har det inte varit några problem med hans allergi. Stella själv har skött sig exemplariskt med både maten, beteendet och lådan och har snabbt charmat hela familjen hihi.  Hon är nog den perfekta kombinationen mellan busig och mysig och jag dör lite när hon leker apport med favoritleksaken eller när hon somnar bredvid mig i soffan eller sängen. Mysmissen.
 
Den finaste julklappen av dem alla, och jag är så otroligt glad över henne ♥
 
 


» Jonna

Gud vad söt:)

Svar: Hihi jaa :)
Amanda Kennmark

2013-01-12 // 20:49:18
» Papp

Bästa Stella!

Svar: Helt klart!
Amanda Kennmark

2013-01-12 // 21:04:43

Bästa Stella!

2013-01-12 // 21:06:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback