» Nytt år och en ny start - 2013 here I come

Precis som så många andra gav jag ett nyårslöfte vid övergången från 2012 till 2013. Men mitt löfte handlar inte om att sluta äta godis, gå ned i vikt, sluta röka eller något i den stilen. Mitt nyårslöfte är lite mer diffust, men i det stora hela handlar det om att skapa min identitet och komma på vem jag är på riktigt. Så länge jag kan minnas har jag varit den där veliga, lite blyga och alltid lugna personen. En person som vänder kappan lite efter vinden och hellre följer andras vilja än sin egen för att vara alla andra till lags. Egentligen är det lättare så, men jag har tröttnat på det nu. 
 
2013 kommer på många sätt vara det hitils största och viktigaste året i mitt liv. Jag kommer att ta studenten (om lite drygt 150 dagar woopwoop!!), ta steget ut i arbetslivet, förhoppningsvis gå världens roligaste utbildning, ta svåra beslut inom hästvärlden och vänner kommer försvinna åt alla möjliga håll, kanske även jag. Då går det inte att gå omkring och vara obeslutsam och osäker, nej istället krävs en stark identitet att falla tillbaka på och en stadig grund. Därför är mitt nyårslöfte för 2013 uppdelat i dessa, ja citat eller motton kanske man kan kalla det:
"Live, Love, Laugh" - Livets mening typ. Så otroligt viktigt och innefattar egentligen mer än som kan beskrivas!
"Här kommer jag" - Lite mer av den attityden måste jag skaffa mig, ingen skall få trampa på mig längre.
"Sky is the limit" - Jag kan om jag vill, och vill jag något måste jag också kämpa för det.
"Det är i motlut det går uppåt" - Detta skulle kunna vara världens bästa citat!
 
Utöver detta finns det så mycket mer, men för att beskriva kort fungerar de här citaten riktigt bra. Så, nu kör jag. Om man siktar mot stjärnorna når man i alla fall trädtopparna. Våren kommer gå i rasande fart och sedan är ett kapitel av mitt liv över för gått och istället inleds ett annat, och det ser jag fram emot med skräckblandad förtjusning.  2013 ska bli mitt år.
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback