» Intensivt

Intensivt är väl det ord som bäst skulle kunna beskriva förra veckans pass på Zäta. Vi kämpar fortfarande med problemen som kom smygande över jul och jag kan lova att det är riktigt frustrerande! Från att ha haft världens bästa känsla och en grymt fräsch liten kille till att inte ens kunna hitta ett vettigt stöd mellan hand och skänkel stundtals, det är inte direkt roligt. Men det finns ju inget annat att göra åt det än att kämpa sig igenom det, och om inte annat så lär vi oss himla mycket. Det gäller att se detpositivt bara även om det är svårt ibland (:

Fredagens pass fick bli skrittjobb. Vi hade endast 30 minuter på oss i ridhuset och då ville jag inte starta upp något jag inte skulle hinna redan ut och vara tvungen att avsluta "dåligt" så därför höll vi oss endast till skritten. Men för det blev det minsann ingen slappridning, utan jag ställde ganska höga krav på raktriktning samt att han skulle flytta sig undan skänklar och vikthjälper korrekt vilket jag tycker att han skötte bra. Ebba som såg oss lite kommenterade efteråt att hon tyckte han sett fin ut, så det var roligt att känslan stämde!

I söndags blev det däremot mer ordentligt dressyrjobb i alla gångarter. När jag hade mer tid på mig vågade jag också utmana lite mer, på gott och ont då Zäta svarde med ungefär samma medicin haha! Det var verkligen inte alla stunder vi var överrens men trots det är jag ändå helt okej nöjd. Jag har börjat komma på hur jag ska lösa situationerna då han bara släpper bettet, slår upp huvudet och beter sig som om han vore himla upprörd och det känns skönt. Sedan gäller det som sagt att jobba sig igenom det och inte ge upp, men så länge jag håller mig lugn och bara väntar ut honom men samtidigt inte släpper de hjälper jag ger honom när han hetsar slutar han ganska snart och det är i alla fall lovande. Förhoppningsvis slipper vi det här helt och hållet snart. Träning ger färdighet och här ska det minsann bokas dressyrträningar hihi (:
Som avslutning fick han lösgaloppera medan jag mockade och plockade i ordning på täcken och kläder. Då var han minsann nöjd kan jag lova, det finns väldigt mycket energi i den lilla kroppen just nu! Söten ♥
 


» Karin

Du får väl se till att dra Linda till Hageby igen! Det är bara att dra ihop ett gäng och kontakta mig! :)

Svar: Ja det skulle verkligen behövas! Jag har pratat lite med Hillevi om Lindaträning och jag tror (och hoppas!) att det är på gång (:
Amanda Kennmark

2013-02-07 // 19:46:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback