» Göra-ingenting-dag

I lördags hade jag en så himla efterlängtad dag. Jag var ensam hemma under nästan ett dygn, hade haft mycket att göra under hela veckan, var lite småsliten och kände att jag bara ville slappa. Så jag planerade helt enkelt in en göra-ingenting-dag! :)
 
Så, efter att ha varit i stallet och tagit hand om Zäta och Celloni, mockat boxarna och packat hösilagepåsarna åkte jag in till stan för att ta mig igenom ett köttigt gympass och efter det parkerade jag äntligen i soffan hemma. "Men att vara i stallet och gymma är ju inte direkt att göra ingenting" kanske ni tänker nu, men låt mig förklara (; Jag lät nämligen allt ta extra lång tid och jag ansträngde mig verkligen för att bara fokusera på vad jag gjorde precis i stunden, något som jag tycker är väldigt svårt då jag hela tiden vill ha nästa steg (gärna andra, tredje och fjärde också) planerat i huvudet. Snabbt och effektivt ska allt gå i vanliga fall om man heter Amanda Kennmark! Därför var det lite utav en utmaning att masa runt sådär, men jag lyckades till slut även om jag var nära att gå ifrån gymmet redan efter 40 minuter eftersom jag tyckte det tog för lång tid och att klockan var för mycket haha! Men som sagt, till slut hamnade jag hemma i soffan och det var där jag spenderade resten av dagen. 
 
Lördageftermiddagen och kvällen gick nämligen åt till att slötitta på massor av bra tv-program under mitt täcke i soffan, sova nästan en timme, leka med Stella, pyssla med marsvinen, äta, duscha, städa huset (det gjorde jag för mina föräldrars skull, så det fick faktiskt ursäktas) och äta godis. Och det var sååå skönt! Jag har verkligen svårt att göra ingenting i vanliga fall eftersom jag direkt blir rastlös och känner att jag slösar tid, men jag är glad att jag faktiskt tog mig de här timmarna till att göra just ingenting. Att jag dessutom var ensam hemma var pricken över i:et! Inget illa menat mot min familj, men jag behövde verkligen vara ifred med mig själv och bara ha det tyst ett tag och inte lyssna på någon eller rätta mig efter någon annan. Bara vara helt enkelt.
 
Det här är något jag verkligen borde försöka göra oftare! I mina öron låter egentligen en göra-ingenting-dag helt knäppt, men jag lovar, det var så värt det och så otroligt skönt att bara ligga där och slappa! (:

Såhär skönt hade vi det ... (:



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback