» Fredag 10 januari 2013 - skolan är igång

Jahopp, som rubriken lyder är jullovet till min stora sorg över och skolan har kommit igång igen. Och vilket lov det har varit sedan! Jag har verkligen slappat gärnet (vilket inte är likt mig) och bara gjort saker som jag själv velat. Sedan har jag ätit en väldigt massa julgodis eftersom jag inte kunde hålla mig haha, helt underbart (:
 
Nu är dock de slappa tiderna över, men jag ska inte klaga egentligen. I och med att allt faller tillbaka på sin rätta plats startar också en massa som jag saknat, till exempel foderterminen! (((: Det ska bli så himla roligt att komma igång igen efter att ha haft ett ganska långt och tråkigt uppehåll. Men det ledde också till att batterierna laddades på nytt och nu är jag mer taggad än på länge att komma igång igen. Nu ska vi jobba järnet! (: Samma sak gäller Mimmi, nu är det hårdträning som gäller och det ska bli så himla skönt när snön och isen smälter undan så man kan rida på utebanan igen. Dumma dumma is! Men, men. Våren brukar gå i en himla fart och innan jag vet ordet av är det säkert sommar. Drömma går ju i alla fall! (;
Skolan bjöd på en riktig mjukstart, något jag verkligen inte väntat mig under sista terminen i trean. Igår hade jag endast en lektion och idag två. Varav en i princip bara var introduktion till Svenska C som startades upp idag. Jag ser verkligen fram emot den kursen. Om vi följer planeringen kommer det här bli en riktigt matnyttig kurs som bara innehåller relativt roliga delar men framförallt delar som vi kommer ha väldigt stor nytta av i det riktiga livet, till exempel CV-skrivning. Det bästa av allt är att vi slipper all supertrist litteraturhistoria haha (:
 
Efter skolan bar det av ut till Mimmi i snöstormen. För tillfället går det inte att rida alls där ute eftersom varenda kvadratcentimeter av mark är täckt utan tjock blankis. Inte kul. Men stallet skulle ändå fixas och istället för ridning blev det en mysstund med bortsning och morötter och lite pussande på bebis-Nisse (bilden nedan) (:
 
Nu ska jag avsluta fredagen tillsammans med Johanna och Hillevi och vi hamnar troligen i min soffa med fredagsmys och film. Helt okej om ni frågar mig! (:
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback