» En riktig hästvecka, kan det bli bättre? (:

Med start i söndags och fram till och med kommande söndag, alltså hela vecka 4, har jag ytterligare en häst att ta hand om utöver Zäta och Mimmi. En nykomling i vardagen för en veckas tid med andra ord. Dock är hon lite utav en kändis eftersom jag red henne en hel del för två somrar sedan så vi är ju inte helt nya med varandra, och hästen i fråga är min tränares avelssto Celloni. Celloni är ett riktigt sto ut i tåspetsarna! Svart och med ett rejält humör som jag verkligen inte alltid blir klok på (eller orkar med haha!) men samtidigt så himla charmig. Hittills har vi hållt oss sams med ett undantag för idag då vi inte var riktigt överrens om hur man gick på volt i snön på sjukhusfältet, men det var ju lindrigt i alla fall (; 
 
Hur som helst är det roligt att pyssla med Celloni igen. Tanken var väl från början att jag skulle fortsatt hjälpa till med henne även efter sommaren, men eftersom hon fick byta stall och istället flytta hem till Cissis egna lilla gård föll det sig väldigt naturligt att det tog stopp där. Men nu har vi i alla fall veckan framför oss och det blir som sagt roligt, vi får väl se vilka bus vi hinner hitta på haha!
 
Lite pyssel blir det ju såklart att få ihop det med tre hästar som står på två olika ställen, men jag har grym tur att jag bara går i skolan tre dagar den här veckan, varav två är kortdagar och inte särskilt mycket läxor. Så i det stora hela klaffar det trots allt ganska bra, och det är ju trots allt såhär jag vill ha det (massor häst alltså :) så jag klagar inte (:
 
Jag ska försöka rota fram några bilder på Celloni från 2011 som jag vet ska finnas på min hårddisk, tills dess får det duga med en bild på en utav hennes avkommor Carnice som sålts som hoppehäst och gör fina framsteg. Duktig bebis måste ju betyda duktig mamma, eller hur? (;
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback