» Zätas namnsdag

Visste ni att Zäta firade sin namnsdag igår, eller ja, nästan i alla fall? (; Gårdagens namnsdagsbarn var nämligen Torgny och Torkel, och eftersom jag och mina kompisar ibland kallar Zäta lite skämtsamt för Torkel kunde jag inte låta bli att uppmärksamma gårdagen genom att ringa in namnet i kalendern. Precis som jag gör med alla viktiga namnsdagar. 
 
Historian bakom smeknamnet Torkel är ganska komisk faktiskt. För flera år sedan var ett helt gäng ekipage ifrån ridskolan iväg på lektionshästDM i Åtvidaberg och under just den tävlingsdagen hade funktionärerna nog snurrat till det mesta. Fel ordning, fel laguppställning, fel namn på ryttare och inte minst tokfel namn på hästarna. C-ponnyn Corban fick till exempel heta Cobra och Zäta i sin tur fick i startlistan och resultatlistan heta Zenatorq. Fint va? (; Sedan utvecklades Zenatorq till Torkel på hemmaplan och på den vägen är det. Jag kan lova att vi har skrattat åt de där felstavningarna många gånger haha!
 
I alla fall firades namnsdagskillen med lite extra pussar och såklart favoritgodisen - Kraffts morotspellets. Då var han nöjd minsann! (:
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback