» Två nätter i Västervik

I förmiddags satte jag mig på en ganska full buss och styrde kosan mot Västervik och farmor för att stanna här i två dagar. I vanliga fall hade jag hälsat på hela släkten men eftersom mormor och morfar har bestämt sig för att fly till Cypern den sista vintertiden och kusinerna till Teneriffa är jag nu inneboende hos farmor till och med fredag förmiddag då jag åker hem igen. Jag brukar försöka lägga in några småvisiter i Västervik runt om på året för att tanka energi och umgås med släkten, det är väldigt mysigt faktiskt (: Dessutom blir det som en liten relaxtid, eller paus i vardagen kanske är bättre att kalla det, där jag saktar ned och bara är ett par dagar och inte kan planera in något. Nyttigare än man tror och jag kan tycka att det är väldigt skönt att bryta av mitt vardagsliv med något annat för en liten stund.
 
På tal om paus och relaxtid har den här onsdagen verkligen varit båda delarna. Sedan jag kom till farmor vid lunch har vi bara handlat, pratat, ätit och fikat och nu har jag huset för mig själv ett par timmar eftersom farmor är iväg på symöte med sina vänner hihi (: För min del har det inneburit slötittande på tv och lite småfix, och massor slappande haha! Det kan behövas inför den intensiva häst-helg som väntar direkt när jag kommer hem med minst tre hästar per dag att ta hand om (:
 
Så nu vet ni var jag håller hus de närmaste dagarna! Imorgon ska vi nog baka cupcakes och ta en tur på stan. Jag ska försöka hitta en mössa då jag slarvat bort min favvo och ett par nya vantar eftersom mina inte överlevt den här vintern, eller de tre sista egentligen (; En riktigt bra stallmössa eller ett tjockt pannband skulle inte heller sitta fel direkt så det blir till att finkamma alla affärer imorgon.
 
Men nu, middag och senaste avsnittet av Pretty Little Liars! (:
 
Förhandsvisar två bilder på mig och herr Prick från gårdagens tripp till Sjuhus med Hillevi, som självklart är fotograf till bilderna!
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback