» Nu tar jag lov!

Måndag vecka sju, alltså sista veckan innan sportlovet, och nu går jag på lov! Hihi nevars, riktigt så roligt skall vi inte ha det men nästan! Det är en riktig chillvecka jag har framför mig som innehåller endast sex lektioner totalt vilket betyder en lektion imorgon, ledigt på onsdag (som vanligt), hemarbete med projektarbete på torsdag som räknas som ledig dag eftersom det är roligt, och tre lektioner på fredag. Det låter väl helt okej? Toppa detta med att jag under förmiddagen höll mitt engelskatal jag hade superångest för, skickade in mördarrapporten i samma ämne i fredags och alldeles nyss skickade in slutarbetet till en annan kurs. Jag är alltså helt pluggfri för två veckor framöver, hur skönt? Superduperduper skönt! ((: Och detta trots en grymt bristande motivation, men det är bara att sparka sig själv i röven och jobba på i alla fall. Det är som sagt värt det i slutändan!
 
Trots att jag har en lugn vecka framför mig längtar jag en hel del till sportlovet. Jag tror jag lider av lite januari-februaritrötthet och i helgen fick jag världens depp där allt kändes kanonjobbigt. Det är mycket som är lite motigt just nu och som vanligt tänker jag alldeles för mycket när det är så. Analyserar och tvivlar och försöker hitta en lösning som inte finns. Samtidigt tror jag att det måste vara så ibland. Det är inte roligt att ha sådana dagar eller stunder, men om allt gick vägen hela tiden och man aldrig stötte på problem skulle vardagen egentligen bli ganska grå. Förvisso väldigt enkel, men vad skulle man egentligen uppskatta?
 
Jaja, slut på gnällandet. Saker och ting löser sig tids nog på ett eller annat sätt, det gör de alltid även om det tar mycket tid och kräver arbete. En sak är säker och det är att det inte hjälper att gnälla och klaga. Därför tänker istället jag njuta av att jag har varit jäkligt duktig med pluggandet nu, om jag får säga det själv, och planera ett grymt sportlov! (:
 
(Och längta lite sådär extra efter sommaren, solen, värmen bra ridväder, galopp på fälten, brun hud och solblekt hår...)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback