» Långhelg och kortresa

Idag är det faktiskt inte sämre än att jag tar helg även fast det bara är fredag, och det känns riktigt skönt måste jag säga. Att börja jobba på ridskolan på riktigt är riktigt kul men också mer krävande än jag hade trott och efter två veckor är jag lite tröttare än jag räknat med. Men det är det värt, när jagg känner att jag får ut så mycket av mitt jobb både genom hästarna, ridskoleeleverna och feedbacken jag fått hittills (:
 
Men nu är det som sagt långhelg för min del och det tack vare mina supersnälla kompisar som ställer upp och täcker för mig på ridskolan idag och imorgon, tusen tack ♥, som gör det möjligt för mig att åka på en minisemester. Idag åker nämligen jag och Nickan ner till Marlene och Stuteri Arda i Töreboda för att spendera fredag - lördag där och även besöka en hästbutik som råkar ha sin årliga rea just i helgen, och det klagar vi ju inte direkt på hihi! Med andra ord blir det två dagar med connemaror, skönt folk och förhoppningsvis lite fynd på rean. Det låter helt okej enligt mig...
 
För att hinna vara i Töreboda så länge som möjligt åker vi runt lunch idag, men innan dess står såklart hästarna på schemat så nu ska jag hoppa i ridkläderna och ge mig iväg på momangen! (:
 
En av Marlenes vackra connemaror, känner ni igen honom? Det är såklart kungen på täppan - Hagens O' Chief!
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback