» Gårdagens galoppintervaller

Den här filmen var egentligen tänkt att bli lite annorlunda mot hur den blev, men har man en glad och busig häst så har man och då får man filma de korsta stunder som hinns med (;
 
Som jag nämnde igår tyckte Mimmi att det var väääldigt roligt att få galoppera på ordentligt och det var inte för inte som jag bara kunde filma korts snuttar. Rätt vad det var kom nämligen ett ben flygande ut i luften och var det inte ben så var det huvud och hals som försvann i någon slags minibock. Hon kan minsann den lilla damen! Men det roligaste, och mest oväntade, var utan tvekan när vi galopperade förbi en plätt där stubben var lite högre och lite gråare än på resten av åkern - för där kom ett skutt som verkligen fick mig att hänga löst en stund! Det är inte ofta Mimmi reagerar på saker och jag har därför aldrig känt att jag hängt löst på henne förut. Men de gånger hon faktiskt tittar till på något blir reaktionerna ganska starka och igår blev det en rejäl slängning åt vänster för hennes del medan jag var påväg åt höger och upp i luften, haha! Jag får väl tacka min hyfsat bra balans och mina långa ben för att jag höll mig kvar gissar jag på. Mimmi däremot galopperade bara vidare helt oberörd när hon kommit tillräckligt långt ifrån det går stubbmonstret. Min lilla toka ♥
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback