» Ett par intensiva projektdagar

Slutet av förra veckan blev minst sagt intensivt men också väldigt roligt! Mycket, mycket tid spenderades på projektarbetet och den första projekttävlingen och det kändes att vi verkligen hade lagt i slutspurten. Nerverna började göra sig påminda ju närmre lördagen vi kom och att vädret inte ville samarbete med oss och den redan blöta ridbanan utan istället regnade på som aldrig förr tog lite mer på mitt psyke än jag hade räknat med. Med andra ord fick jag känna av både fördelarna och nackdelarna med att ha huvudansvaret för en lokal tävling, men samtidigt var jag så himla förväntansfull. Jag antar att det är det som kallas känslostorm! (;
 
Men! Lördagen kom och äntligen var det dags att få se slutresultatet av allt vårt förarbete vilket var sjukligt spännande. Trots att jag var så trött att jag bara satt när jag kom hem efter fredagens arbetsdag var jag också grymt taggad, och det med rätta. För lördagen bjöd på en av de bättre dagarna i mitt liv skulle jag tro och jag kan inte vara mycket nöjdare med vårt arbete. Vädret var äntligen på vår sida med strålande sol och massor plusgrader, underlaget höll bättre än jag väntat mig och vi fick mycket beröm av såväl domare och överdomare som ryttare och publik. Så peppande! :D Det enda som inte fungerade var datorn, men det var heller ingen överraskning egentligen...
 
Men i det stora hela är jag verkligen nöjd med den första av våra två tävlingar och jag kan inte beskriva lättnaden när allt väl var igång på tävlingsdagen och hade börjat rulla på. Själv var jag för dagen tävlingsledare, alltså lite "allt-i-allo" med extra ansvar, och underlagsansvarig. Det blev många vändor med fyrhjulingen kan jag lova! I efterhand har jag räknat efter och kommit fram till att jag totalt harvade och sladdade tio gånger under dagen, så nu kan jag nästan kalla mig själv harvarproffs haha! Det ska bli sååå skönt att slippa oroa mig för underlaget i några veckor nu! Behöver ju knappt tänka på det innan typ den 5 maj inför ponnyhoppningen haha! Men med facit i hand var det utan tvekan rätt val att hela tiden fixa underlaget då vi inte fick ett enda klagomål på det (vad jag har hört i alla fall) trots att det var så dåligt tidigare i veckan. Toppenbra ju (:
 
Nu laddar vi om inför den sista tävlingen, alltså ponnyhoppningen den 12 maj, och det känns skönt att ha en tävling i ryggen redan. Då kan vi göra den här gångens förberedelser mer på rutin och troligen arbeta mer effektivt. Vi har ju också lärt oss en hel del om vad som fungerar och inte, så det är bara att tagga om och köra på igen och hoppas på ett lika bra resultat! (:
 
Såhär fint var underlaget i slutet av dagen när det harvats ca 10 gånger under tävlingen och när vi sedan gjort i ordning det mer ordentligt och finharvat sent på kvällen ↓
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback