» Ridlärare för en dag

Ojoj vad min dag omplanerades i torsdags! Istället för att se ut såhär som planerat fick jag hoppa in och ha en del ridlektioner under eftermiddagen eftersom det krisade lite med personal, men det var jag inte sen att tacka ja till kan jag lova! (:
 
Först ut var två privatlektioner, en för en vuxenryttare och en med en yngre tjej. Båda var riktigt duktiga och det var roligt att se de tydliga framstegen de båda gjorde under sina respektive lektioner! 
Efter dessa hade jag två lektioner med grupper. Där fick jag vara ridlärare för ridlekisbarnen som jag annars har teori med på torsdagarna och sedan hålla en hopplektion för grupp 3. Jag måste säga att ridlekisbarnen var himla söta när de helt plötsligt inte kände igen mig alls när jag stod i mitten av ridhuset istället för hos dem nere i stallet haha! Men även den lektionen gick bra och jag lyckades enligt en mamma få ett av barnen att trava för första gången på terminen, roligt! (: 
Under hopplektionen för grupp 3 var det betydligt mer att hålla reda på, en utmaning med andra ord men utmaningar är till för att antas! Gruppen övade för dagen på att hoppa runt hela fyrkantspåret och det tog sin lilla tid innan alla hjälper tajmades rätt och de fick koll på både sig själva och hästarna, men även den här gruppen var riktigt duktig och ville hoppa mest hela tiden hihi (: 
 
Det är så roligt att ha lektion och att jag både från barnen och på omvägar fått beröm gör mig så glad! (: Det är alltid lite småpirrigt precis i början av lektionerna innan man fått koll på alla och på vilken nivå de ligger, men det är spdant som brukar lösa sig. I värsta fall kan man ju alltid fråga dem. Hur som helst är det roligt att testa på att hålla i riktiga lektioner inför framtiden, då vet jag vad jag har att vänta mig med mina planer (:
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback