» 5 ynka dagar kvar

 
Idag är det fem ynka dagar kvar. Fem dagar kvar till jag blir vuxen på riktigt och förväntas uppföra mig så. Fem ynka dagar kvar tills jag blir myndig, får ta mitt körkort, kan rida Zäta när jag vill utan att behöva rätta mig efter sällskap, får gå ut på många av dagens ungdomars favoritställe (utom mitt då...) krogen, en större summa pengar rullar in på mitt konto varje månad och barnet i mig försvinner.
 
Det där sista tar jag dock och stryker. Ni som inte känner mig som väl förtjänar väl att få veta att jag nog aldrig kommer växa upp och bli helt vuxen mentalt. Det är jag för rastlös och busig för (: Mer lek åt folket hihi!
 
Nej men allvarligt. Det skall bli så otroligt skönt att äntligen fylla 18! Jag kan erkänna, trots att det låter konstigt, att någon gång under sommaren tog jag en inre diskussion med mig själv där jag kom fram till att nu är jag 18 och vuxen och det är banne mig dags att börja bete mig så också. 
Detta var alltså för flera månader sedan och under den tiden har jag både växt i mig själv och blivit tryggare med vem jag är. Det är en konstig känsla som jag inte kan beskriva riktigt, men ni kan nog tänka er att det blir skönt att växa ikapp mig själv då. Att liksom bli den där personen jag har känt mig som fast på riktigt. Galet. 
 
När det kommer till önskelista är den inte lång. På den finns endast två saker, en skjorta och ett litet, litet ord. Ett ord på två bokstäver och som stavas J-A. Ett ja till min önskan skulle lysa upp min värld något enormt och jag vet att jag skulle bli en ännu bättre version av mig själv och få en så mycket bättre vardag.
Snälla, snälla mamma och pappa om ni läser det här. Jag lovar att bli världens snällaste och enklaste dotter som städar hela huset utan att klaga. Jag gör nästn vad som helst. Och jag lovar att dela med lillebror! Ett enda litet ord är väl inte för mycket begärt i artonårspresent? ♥

Ni kan tro att jag räknar ner iaf! De sista veckorna har gått otroligt fort och helt plötsligt är det inte ens en vecka kvar till den efterlängtade lördagen. Helt amazing! (:
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback