» Tisdag 22 maj 2012

Som vanligt på tisdagar hade vi vår underbara sovmorgon idag och började inte förrns 09.50, men redan 06.20 vaknade jag av världens oväder utanför mitt fönster!
Utomhus dundrade den värsta regn- och åskstormen ni kan tänka er! Mitt fönster stod dessutom öppet så det lät extremt mycket. Efter en stund var jag tvungen att gå upp och kolla hur det såg ut egentligen, och det var minst sagt fascinerande - översvämning i hela området och blixtar som for omkring. Lyckades trots detta somna om en stund men 07.30 var det bara att kliva upp för då gick det inte längre.

Skoldagen flöt förbi med dubbelpass i svenska och en helkonstig mattelektion innan det vankade stall (:
Min plan var att borsta länge på Zätus, ta en PW i skogen och plugga innan jag gick på fodervärdsmöte. Men det sprack. Totalt.

Till att börja med skulle Zäta gå privatlektion innan de vanliga lektionera vilket betydde att han var upptagen hela tiden ): Sedan upptäckte jag att jag inte hade min franskabok med mig som jag trodde, så det gick inte att plugga franska heller. 
Då struntade jag i mina övriga planer och följde med Tuva, Moa, Malin och Olivia ut och sprang + backtränade istället! Tänkte ta det lugnt då jag har någon form av miniförkylning, men det gick bra och jag kunde köra nästan fullt ut (: Pluggade lite matte efter det och hade roligt med Emma och Lill-Tuva ute på terassen. 

Mötet gick supersnabbt och efter det cyklade hela Smedby-gänget hem i solen (: Stoppade i mig smarrig middag och nu ska jag alldeles strax ta mig en PW tillsammans med Johanna (:

Det klaffar så himla dåligt i stallet den här veckan! Idag blev det som det blev, igår han jag bara borsta en kort stund, imorgon slutar jag sent, torsdag då vi vanligen slutar 12.30 slutar jag istället runt 16 och likaså fredag. Jag vill ju spendera tid med min fina prick!! ): Kan inte göra annat än hoppas att det ger sig snart.

♥♥


Tusen tack :) Kommer du till NFK i helgen :)?

2012-05-23 // 18:07:19

Självklart kommer jag dit! Ska du fotografera något?`:)

2012-05-24 // 12:21:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback