» Till tjejorna på Hageby Ridklubb

Förra veckan hade jag och ett gäng andra tjejor en ganska intressant konversation i stallet. Vad den handlade om är kanske inte jätterelevant men efter ett tag kom vi in på ett pyssel min klass gjorde på min gamla skola, nämligen finfina kondomgubbar! (;
Reaktionen på detta var ganska rolig och jag lovade att fota min (som jag faktiskt vann pris för på skolans utställning haha!) och lägga upp här på bloggen så att de kunde se hur den ser ut, så varsågoda! (:




Min gubbe föreställer då en make, som nu tyvärr får klara sig utan sin fruga eftersom hon skapades av min vän och då troligen bor där. Det var trots allt brudparet som vann förstapris tillsammans!

Sugen på att göra en egen kondomgubbe? Gör såhär haha:
- Införskaffa en kondom (eller flera om de råkar gå sönder...)
- Fixa lite gips av ganska tjock konsistens
- Häll gipset i kondomen och låt det stela lite
- Forma figuren som du vill ha den och håll den i det läget tills den stannar kvar så
- Låt stelna helt och ta bort kondomen från den torra gipsfiguren
- Måla/pynta som du själv vill ha den och låt den torka
KLART!




Nej, vad söt! :D

2012-05-29 // 06:44:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback