» Fredag 25 maj 2012, tre veckor kvar

Idag startar jag en liten nedräkning till sommarlovet! (: Eftersom vi slutar på en fredag passar det ju bra att starta idag när det är exakt tre veckor kvar till friheten!

Hur som helst. Idag var jag minst sagt ovän med herr Zenator. När jag kom upp till stallet efter sista lektionen hade jag ca 30 minuters borsttid på mig innan han skulle gå lektion och dessa tog jag såklart till vara på. Men alldeles för snabbt upptäckte jag att Zäta hade en rymmardag igen, och mycket riktigt, på 20 minuter hade han testat friheten i andra boxar fyra gånger! Trots att jag hade både grimma och grimskaft på honom var han för snabb och struntade totalt i mig! Jag blir så himla sur på honom när han beter sig sådär, och framförallt när han inte ens bryr sin om att jag försöker kontakta honom. Men det är bara att bita ihop och tänka på de bra dagarna istället.

Att Zäta går letion hela kvällen betyder också att jag redan vid 19.00 hade packat klart och förberett precis allt utom hästen och sadeln inför imorgon! Tror det går till världshistorien som snabbaste tävlingspackningen någonsin! (; Dock blir det mer att göra i morgon innan vi åker så jag kommer vara i stallet i ottan, men det är det värt! För då drar vi till NFK och hoppar på deras fina, stora gräsbana som vi båda älskar. Det kan ju knappast bli bättre :D

Men nu tar jag helg på riktigt och laddar inför tävling imorgon och jobb på HR på söndag. Men först; Grill-middag utomhus med familjen! ♥


- Bild från SRS 21/4, den känslan vill jag ha imorgon (:



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback