» Div III dressyr Omg.1 SRS 5/5 2012

Ja ni, i lördags var det ju som sagt äntligen dags för den första omgången av div IIIan så därför bar det av till Söderköping strax efter 8. Kom dit i god tid så hann kolla några LC:1-starter och chilla runt lite innan det var dags att göra i ordning Zäta och börja rida fram.

LC:2
Red LC:2 som första klass och hittade fort en jättefin känsla på framridningen. Ett mjukt stöd på bettet och han kändes väldigt samarbetsvillig och mjuk, inte alls sådär stark som han kan bli om jag råkar spänna mig, superbra! (:

Känslan höll i sig under programmet också och jag var verkligen jättenöjd efteråt. Vi hade gjort en noggrann och jämn ritt och Zäta skötte sig precis lika bra som under framridningen. Inte ens bilen domaren satt i störde honom den minsta (; Jag tyckte också att han trampade på bra och höll takten, isället för att pinna på i 190 km/h som han gör ibland. Därför får första travprogrammet ett stort +, efter galoppen tappade jag honom något tyvärr.
Ritten resulterade i 62,14 % och jag blev faktiskt lite besviken. Jag tyckte att Zäta var värd mer efter att ha gått som han gjorde... Men för mig var han bäst ändå (: Dock räckte procenten genom hela klassen och vi slutade på en fjärdeplacering vilket såklart var superroligt! ((:
Resultat: 62,15 % och en 4e-placering

LB:1
LB:1 var min lagstart och efter en lååång vila i transporten för Zätas del (ca tre timmar) klaffade vi inte riktigt. Hittade inte alls samma fina känsla i den här klassen som under första och framridningen blev lite hipp som happ och jag tog inte riktigt tag i problemen förrns de sista minuterna innan min start. Takten var inte den samma och inte heller Zätas inställning tyvärr.

Starten var inte mycket att hurra för. Zäta var rent ut sagt tjurig och stod emot genom hela programmet. Hoppig och kort och jag red inget vidare heller. Finns inte så mycket mer att säga om den klassen. Fick 60,35 % och hamnade 2 utanför placering vilket var sjukt surt. Hatar att vara så nära men inte räcka hela vägen fram.
Resultat 60,35%

Jag får helt enkelt försöka hålla kvar känslan från första klassen och glömma den andra, Zäta är som sagt bäst för mig jämnt även om vi inte är kompisar hela tiden! (:

Laget slutade på en 6-plast efter dagen och vi får hålla tummarna för dem i helgen, när jag själv är iväg och hoppar lektions-DM på annat håll! (;

- Fler bilder kommer! (:




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback